شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بحران آب در شهر شهداد

حوزه/معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهداد گفت: همزمان با استمرار گرمای ۵۰درجه سانتیگراد در نهمین روز پیاپی و قطع آب شهرستان، مردم با مشکلات زیادی روبرو شدند.

آمنه امیری معاون فرهنگی مدرسه الزهرا سلام الله علیها شهرستان شهداد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار کرد: روز گذشته پنجم تیرماه بر اثر استمرار گرمای شدید بالای ۵۰درجه هوا و گرمای ۶۰درجه سطح زمین و بحران کم آبی منطقه، آب شهر شهداد قطع شد و با توجه به عدم امکان استفاده از کولرهای آبی، بحران گرما را مضاعف کرد که پس از گذشت ۲۰ساعت با تلاش مسئولان آب شهر وصل شد.

وی، تصریح کرد: استمرار گرمای شدید شهداد و کرمان از هفته قبل تا امروز و بحران کمبود آب توجه رسانه ها را همچون سال های گذشته به خود جلب کرده است و با یک جستجوی ساده در اینترنت، شهداد در زمره گرمترین نقاط جهان شناخته شده است، در حالی که امروز برای نهمین روز متوالی درجه هوا از مرز۵۰درجه هم گذشت.

امیری ادامه داد: خوشبختانه با همکاری مسئولان شهر برای رفع خرابی شبکه آب و برق، دیروز و امروز جمعیت هلال احمر و اداره آب با تانکر به مردم و از جمله بانوان طلبه خوابگاهی که شب سختی را بر اثر گرمای شدید و قطع آب پشت سر گذاشته بودند؛ آبرسانی انجام دادند که از زحمات اعضای جمعیت هلال احمر و اداره آب قدردانی می کنیم.

گلایه بانوان طلبه از بحران آب در گرمترین نقطه کشور / جنوب کرمان را دریابید

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران شهداد با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۴ به استان کرمان گفت: معظم له در آخرین روزهای سفر به استان در جلسه ای با مدیران استان، رسیدگی به مناطق محروم و جنوب استان کرمان از جمله منطقه شهداد را توصیه کردند که مردم این شهرستان خواستار رفع محرومیت و نیز تقویت زیرساخت های این شهر و مناطق روستایی آن هستند.

امیری از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان کرمان در پایان هفته خبر داد و افزود: از رئیس جمهور و هیئت دولت نگاه ویژه به جنوب کرمان با توجه به تاکید امام خامنه ای و شهید حاج قاسم سلیمانی نسبت به رفع محرومیت از این مناطق را خواستاریم.

بر اساس این گزارش، گندم‌بریان یا ریگ سوخته، نام تپه‌هایی پوشیده از گدازه‌های آتشفشانی در شمال شهر شهداد در حاشیه غربی کویر لوت در استان کرمان است که حدود ۴۸۰ کیلومتر مربع مساحت و به‌ دلیل پوششی متشکل از سنگ‌ها و گدازه‌های بازالتی سیاه‌رنگ آتشفشانی، دمای هوا در این منطقه بسیار بالا می‌رود و همین امر گندم بریان را تبدیل به یکی از گرم‌ترین نقاط جهان در کنار صحرای نوادا، کالیفرنیا، لیبی و الجزایر کرده است. دمای هوا در منطقه‌ای به طول ۲۰۰ کیلومتر و عرض ۱۵۰ کیلومتر به‌قدری بالاست که هیچ موجود زنده‌ای نمی‌تواند در آن زندگی کند و هیچ حیاتی در این منطقه دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیری IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    سلام علیکم به امید فردای روشن برای شهداد توسط دولت مردمی
  • زهرا IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    سلام علیکم به پیگیری مجدانه ازدولت انقلابی ومردمی برای شهرستان شدن شهدادوتغییرتعرفه آب وبرق دراین هوای گرم وسوزان ورفع دیگر مشکلات مردم.درپناه امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف درپیشبرداهداف انقلاب اسلامی موفق ومویدباشید
  • فاطمه IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    امید است دولت انقلابی پیگیر شهرستان شدن شهداد شود و کاهش تعرفه آب و برق وتوجه ویژه نسبت به شهداد محروم
  • یسنا IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    سلام علیکم انشا الله فردایی روشن برای کویر سوزان لوت رقم بخورد و توجه مسئولین به این شهر محروم باشد.