دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی سعیدی

حوزه/ خطیب نمازجمعه شاهرود به هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد اشاره کرد و گفت: سران کشورهای اسلامی باید در برابر این توهین‌ها چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود، در مسجد و حسینیه قلعه این شهر اظهار داشت: رفتار سخیف، خیانت آمیز و دور از انسانیت کشورهای اروپایی نسبت به اسلام، ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اکرم‌(ص) را محکوم می‌کنیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، با بیان اینکه تمامی ادیان برای مسلمانان محترم هستند، ابراز کرد: همه انبیا فرستاده خداوند هستند و آخرین آنها پیامبر اکرم‌(ص) جامع ترین کتاب اللهی، قرآن را برای هدایت بشر آورد.

امام جمعه موقت شاهرود به هفته افشای جنایات آمریکا اشاره کرد و گفت: ترور رهبر معظم انقلاب در ۶ تیرماه ١٣۶٠، حادثه حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ١٣۶٠، جنایت صدام در سردشت هفتم تیر ١٣۶۶ ، ترور چهارمین شهید محراب در ۱۱ تیر ١٣۶١ و حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری در ۱۲ تیر ١٣۶٧ از حوادث مهمی است که باید برای نسل جوان افشا و تبیین شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه مردم ایران در برابر این جنایات ایستادگی و مقاوت کردند، اظهار کرد: آمریکا طی ۴۴ سال گذشته از توان خود با حربه‌هایی چون جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و ترکیبی، برای نابودی انقلاب اسلامی استفاده کرد.

وی به تحولات چند ماه گذشته در منطقه اشاره کرد و گفت: سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سوریه و کشورهای آمریکای جنوبی با امضای تفاهم نامه های همکاری همراه بود که آثار و برکات آن در آینده آشکار خواهد شد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا به تداوم تحول در روابط ایران با عربستان و پیامدهای آن اشاره کرد و افزود: عربستان برای عضویت در پیمان شانگهای نیاز به جلب موافقت ایران داشت که این موضوع یکی از دلایل برقراری ارتباط بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه عربستان به دنبال احیای انرژی هسته ای است، ابراز کرد: عربستان به این نتیجه رسید که امروزه آمریکا نمی تواند از منافع خود در منطقه غرب آسیا حمایت کند و برای ادامه کار باید حلقه های منطقه ای شکل گیرد.

وی به حمله نیروهای امنیتی آلبانی به مقر منافقین در این کشور اشاره کرد و گفت: تغییر رأی و لحن اروپایی ها در برابر ایران نشان از اقتدار جمهوری اسلامی دارد تا جایی که فرانسه نیز جلوی اجتماع این گروه را گرفت.

امام جمعه موقت شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود به کشف معدن لیتیوم در شهر همدان اشاره کرد و افزود: ظرفیت این معدن ۸.۵ تن است که براساس نظر کارشناسان دومین معدن دنیا محسوب می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به ولادت امام هادی (ع) و روایتی از ایشان ابراز کرد: دنیا بازاری است که عده‌ای از آن زاد و توشه‌ای برای جهان بعد از مرگ فراهم می‌کنند و برخی نیز به اسارت گرفتار می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha