دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
غدیر

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برپایی کاروان شادی غدیر تا ظهور همزمان با عید سعید غدیر خبر داد و گفت: حرکت این کاروان مردمی همزمان با روز عید سعید غدیر از ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) تا مسجد مقدس جمکران خواهد بود.

حجت الاسلام مهدی حسین آبادی، معاون فرهنگی مسجدمقدس جمکران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برنامه های ماه ذی الحجه به ویژه برنامه های در نظر گرفته شده از سوی مسجد مقدس جمکران در عید سعید غدیر خم بیان کرد: ماه ذی الحجه ماه ولایت است و مسجد مقدس جمکران نیز در این ماه با شعار «شهر الولایه قربان، غدیر و مباهله» به مناسبت ایام امامت و ولایت حضرت علی(ع) اجرای برنامه های مختلف را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که با همکاری تمام نهادها و سازمان ها در روز عید غدیر برگزار می شود، حرکت کاروان بزرگ شادی غدیر تا ظهور است گفت: این حرکت از سال ۹۵ با همت مجموعه های مختلف استان قم و تأییدات مراجع عظام تقلید آغاز شده است و امیدواریم که امسال نیز شاهد حرکت پرشور مردم باشیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه این کاروان از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت خواهد کرد، گفت: حرکت این کاروان روز جمعه همزمان با عید سعید غدیر خم از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از ابتدای بلوار پیامبر اعظم آغاز می شود.

وی با بیان اینکه برای این کاروان امسال شعار «ایمان به غدیر و امید به ظهور» در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در پایان حرکت کاروان، نماز مغرب و عشا به امامت آیت الله میرباقری در مسجد مقدس جمکران اقامه شده و مراسم تجدید عهد و پیمان با حضرت ولیعصر(عج) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسین آبادی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی اجرایی این حرکت با حضور نهادهای استان در مسجد مقدس جمکران گفت: در این خصوص کارگروه بانوان با مسؤولیت مراکز فعال در حوزه بانوان، کارگروه کودک و نوجوان با مسئولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، کارگروه مواکب با مسولیت ستاد مردمی اجتماعات مهدوی، کارگروه بین الملل با مسؤولیت مجموعه محترم المصطفی، کارگروه رسانه با مسئولیت صداوسیمای قم و کارگروه پشتیبانی و فضاسازی با محوریت شهرداری قم اعم از روابط عمومی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: کارگروه محتوایی نیز با محوریت مؤسسه حداث الحسین(ع) و حضور شورای هیأت مذهبی تشکیل شده و برنامه ریزی برای تأمین محتواهای مورد نیاز حرکت کاروان در طول مسیر را در دستور کار قرار خواهد داد.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در طول مسیر مواکب مردمی فعال خواهند بود و به مردم خدمات لازم را ارائه خواهند داد گفت: ان شاءالله در روز عید غدیر شاهد حضور پرشور مردم در این کاروان شادی برای گرامیداشت سالروز آغاز ولایت امام علی(ع) و تجدید عهد برای امام عصر(عج) خواهیم بود.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha