دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عباس محمد حسنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی گفت: دین با ولایت و بدون برائت ناقص است، مسلمان حقیقی کسی است که هم ولایت و هم برائت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در جشن بزرگ دهه ولایت و امامت، در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص مقام حضرت علی (ع) گفت: نگاه کردن به چهره حضرت علی (ع) ،جاری کردن نام حضرت علی (علیه السلام) بر زبان و عشق ورزی به آن حضرت عبادت است.

وی با تأکید بر جایگاه ولایت حضرت علی(ع) گفت: خدا ایمان افراد را جز با ولایت حضرت امیر نمی‌پذیرد و هیچ ایمانی بدون محبت حضرت علی از هیچ کس پذیرفته نیست و باید در کنار ولایت برائت هم باشد؛ دین با ولایت و بدون برائت ناقص است مسلمان حقیقی کسی است که هم ولایت و هم برائت داشته باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: ولایت دوست داشتن حضرت علی (ع) و دوست داشتن دوستان حضرت امیر و عشق ورزیدن به محبان حضرت امیر است و برائت هم اظهار تنفر کردن و دوست نداشتن دشمنان حضرت علی (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی با بیان اهمیت عید غدیر گفت: غدیر روح اسلام است، غدیر جان قرآن است، غدیر همه هستی مسلمانان و تضمین کننده رسالت است؛ رسالت منهای امامت مثل جسم بی‌روح است.

وی ضمن اشاره به اعمال روز عید غدیر گفت: باید به اندازه عید نوروز در عید غدیر دل بچه‌ها را شاد کنیم زیرا ایام انتصاب حضرت امیر به مقام ولایت است و ما در این روز باید کاری کنیم که محبت حضرت علی در دل بچه‎ها بیشتر جا بگیرد و خوش خاطره‌ترین روز در ذهن فرزندانمان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha