یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر /اختتامیه جشنواره علامه حلی استان همدان

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان همدان، با تأکید بر اینکه نه در تحقیق که در همه عرصه‌ها و لحظه‌ها باید جهت گیری ما خدا محور باشد، گفت: در مقالات و در همه کارها توجه ویژه‌ای نسبت به خدا محوری داشته باشیم و بدانیم که اگر کاری را برای خدا انجام دهیم، خداوند نیز به آن برکت خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله موسوی اصفهانی بعد از ظهر امروز در اختتامیه جشنواره علامه حلی استان همدان، با بیان اینکه در بین مراجع و بزرگان ما توجه به پژوهش یکی از نکات اصلی بوده، اظهار داشت: مسأله جهت‌گیری در فعالیت‌های پژوهشی از مهم‌ترین مسائل است.

وی افزود: پژوهشی که از نظر کمیت و کیفیت بهترین باشد و بیشترین رعایت را در موضوعات محتوایی کرده باشد، اما در علم و پژوهش جهت‌دار بودن را رعایت نکرده باشد، به آن نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

آیت الله موسوی اصفهانی، با بیان اینکه قرآن نیز بر جهت دادن به مسایل تأکید دارد، خاطرنشان کرد: لازم است تا این ایام و اعیاد را زنده نگه داریم که یادآور جهت‌گیری ابراهیم(ع) است که تسلیم امر الهی بود.

وی با اشاره به اینکه غدیر ثابت کرد که ۲۳ سال جهاد و تلاش پیامبر(ص) باید از کانال ولایت استمرار پیدا کند، یادآور شد: غدیر نیز جهت‌گیری‌ به سمت و سوی ولایت و امامت بود.

مدیر حوزه علمیه استان همدان، با تأکید بر اینکه نه در تحقیق که در همه عرصه‌ها و لحظه‌ها باید جهت گیری ما خدا محور باشد، گفت: در مقالات و در همه کارها توجه ویژه‌ای نسبت به خدا محوری داشته باشیم و بدانیم که اگر کاری را برای خدا انجام دهیم، خداوند نیز به آن برکت خواهد داد.

وی با تبریک عید غدیر، اظهار کرد: عید غدیر یعنی اتمام و کامل شدن نعمت با یک رهبر جامع کامل محقق می‌شود، همانند دوران انقلاب اسلامی که وقتی حضرت امام(ره) آمدند مملکت را متحول کردند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه اهل بیت‌(ع) در تمام شرایط زندگی حتی سخت‌ترین لحظات، خدا محوری را با هیچ چیز عوض نمی‌کردند، یادآور شد: این همان موضوعی است که باید به عنوان الگوی در زندگی قرار دهیم.

وی همچنین خواستار توجه به مسئله پژوهش در مدارس شد و گفت: علیرغم تمام فعالیت‌های صورت گرفته، تا حدودی نسبت به پژوهش عقب هستیم که باید کمک‌کنیم و استفاده از تمام ظرفیت‌ها طلاب را برای حضور در این مسیر تشویق کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha