پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
هفتمین جلسه شورای اداری مدیریت حوزه خواهران یزد

حجت الاسلام کارگر شورکی در در هفتمین جلسه شورای اداری مدیریت حوزه خواهران یزد، گفت: از این که شیعه مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) هستیم بر خود ببالیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران، امروز در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد، ضمن تبریک عید گذشته گفت: عید غدیر عید الله اکبر است یعنی بزرگترین عید خداست و روز ۱۸ ذی الحجه سالروز تعیین جانشینی امیر المؤمنین حضرت علی (علیه السلام) از جانب رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در ادامه افزود: در روایات آمده است که دیگر انبیاء الهی هم جانشینان خود را در روز ۱۸ ذی الحجه معرفی کرده اند از جمله حضرت موسی(علیه السلام)، حضرت هارون (علیه السلام) را و حضرت عیسی(علیه السلام) ، شمعون را و حضرت موسی(علیه السلام)، یوشع بن نون را و حضرت سلیمان عاصف بن برخیا را... به عنوان جانشینی خود برگزیدند، بنابراین عید غدیر فقط عید شیعیان نیست بلکه عید تمام پیروان ادیان آسمانی است.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی افزود: واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم هجری قمری در غدیر خم، حضرت علی(علیه السلام) را بنا به دستور خدا در آیه ۶۷ سوره مائده" به عنوان جانشین خود معرفی کرد ، این آیه به پیامبر(صلی الله علیه و آله) دستور می‌داد آنچه خداوند بر او نازل کرده، ابلاغ کند و اگر این کار را نکند، رسالتش را انجام نداده است. پس ازآن آیه اکمال دین نازل شد " الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینا" بنابراین پیامبر (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: عید غدیر بالاترین اعیاد امت من است. امام رضا (علیه السلام) نیز فرمودند روز عید غدیر روز عید اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله) است، هرکس این روز را عید بگیرد خداوند مالش را زیاد می کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: فضائل امیرالمومنین (علیه السلام) در منابع شیعه و اهل سنت زیاد است. در روایت داریم که در شب معراج پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) که به آسمانها سیر داده شدند حضرت علی(علیه السلام) را هم مشاهده کردند وحتی در روایات داریم که وجود مقدس امام نزد اهل آسمان بیشتر از اهل زمین شناخته شده هستند بنابراین ما باید از این که شیعه مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) هستیم بر خود ببالیم و بر این نعمت الهی که شامل حال ما شده، سپاسگزار باشیم و سعی کنیم گفتار، رفتار و کردار ما منطبق بر دستورات ایشان باشد.

در ادامه جلسه هر کدام از معاونین به مسائل حوزه های علمیه استان اشاره و درباره بعض مسائل تصمیم گیری کردند و جهت اجرای آنها به تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha