شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه اردکان، در نشست اخلاقی مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمدآباد،

حجت الاسلام و المسلمین شاکر در نشست اخلاقی مدرسه علمیه حضرت زهرا (سلام الله علیها) احمدآباد، دوستی با دوستان ولی خدا را از لوازم ولایت مداری دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد،حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر، امام جمعه اردکان روز شنبه در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمدآباد ضمن بیان اهمیت ولایت گفت: ما باید نسبت به ولایت پذیری خود شکرگزار باشیم و به آن افتخارکنیم و این سرمایه را تقویت کنیم و در این امر استقامت داشته باشیم و طبق روایتی ازامام صادق (علیه السلام) ولایت پذیری علی بن ابیطالب از اولادی او باارزش تر است چون ولایت فرض و واجب الهی است و اولادی و فرزند ولی خدا بودن، فضیلت است.

وی خاطر نشان کرد: ولایت پذیری لوازمی دارد که یکی از آنها دوستی با دوستان ولیّ خدا و برائت و دشمنی با دشمنان ولی خداست همچنین پذیرفتن نظر ولی خدا هرچند خلاف سلیقه انسان باشد و پذیرفتن سخنان نماینده ولی خدا از دیگر لوازم ولایت مداری می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شاکر در پایان اضافه کرد:ولایت مداری از ارکان مهم دین و بیشتر به آن تأکید شده است چون اگر ولایت نباشد ارکان دیگر دین ثمره و نتیجه ای نخواهند داشت و فرق عمر سعد و حضرت ابوالفضل(علیه السلام) در ولایت مداری آنها می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha