یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / افتتاحیه اردوی  پژوهشی تابستانی طلاب مدارس علمیه استان با حضور مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: امروز حوزه‌های علمیه باید به ابزارهای روز پژوهش توجه کرده و به آن مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی ظهر امروز در دوره پژوهشی تابستانی طلاب مدارس علمیه قزوین که در مدرسه علمیه صالحیه برگزار شد، گفت: یکی از توصیه های جدی خداوند در قرآن بعد از تعلیم و آموزش فرمان به تدبر است.

وی خاطرنشان کرد: تدبر به معنای تعمیق شدن و به دل علوم رفتن و از درون علوم کشف و اکتشاف جدید رقم زدن است که این معنا به طور کلی تولید علم و دانش را برای ما نمایان می‌سازد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: دوره پژوهشی در پیدایش شخصیت علمی طلبه و دانشجوی آینده دار موضوعیت داشته و بسیار تعیین کننده است، زیرا این دوره‌ها موجب تحول حوزه ها در جهت اهداف متعالی خواهد شد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: پژوهش در حقیقت روح و روان تمام دروسی است که در حوزه های علمیه خوانده می‌شود؛ پژوهش موجب می‌شود طلبه در جهت رشد و تولید علم توانمند و مستعد گردد و به موفقیت‌ دست یابد.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی ادامه داد: حوزه‌های علمیه هر قدر که به سوی پژوهشی پیش بروند روش و مسیر تدریس کامل تر خواهد شد و خروجی‌های تدریس هم شکل و ساختار جدیدی به خود خواهد گرفت از این رو پژوهش در حوزه‌ها امری مبارک و تاثیرگذار است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: امروز حوزه‌های علمیه باید به ابزارهای روز پژوهش توجه کرده و به آن مجهز شوند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: با توجه به گسترش شبهات در جامعه طلاب باید از طریق پژوهش، تعمیق و تدبر در منابع عالی اسلامی پاسخگوی شبهات باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha