چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1097347
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
کریس؛ عشرۂ ولایت و امامت کی تصویری جھلکیاں

حوزه/ به مناسبت واقعه غدیر از سوی مرکز ولایت و اخوت کریس پاکستان «هفته ولایت» برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مرکز ولایت و اخوت کریس پاکستان هفته گذشته مراسمی را به مناسبت عید سعید غدیر با عنوان «هفته ولایت» برگزار کرد که در طی آن برنامه های متنوع و کاربردی برگزار شد.

به گزارش رسانه این مرکز در مسجد جامع منطقه کریس هر روز بعد از نماز ظهر سلسله دروس س خطبه غدیری برگزار شد که اساتید آن حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالفقار علی یعسوبی و حجت‌الاسلام غلام رسول شاکری بودند.

برگزاری نشست دو روزه در مساجد محلی منطقه یکی از برنامه های هفته ولایت بود که علمای و روحانیون به ابعاد مختلف روز غدیر پرداختند.

همچنین در روز هجدهم ذی الحجه، در حسینیه عباسیه جشن با شکوهی برگزار شد که مردم به رهبری علما به شکل راهپیمایی از محله های مختلف در این جشن شرکت کردند.

در روز ۱۹ ذی الحجه نیز همایش غدیریه در مسجد جامع کریس برگزار شد که در آن جمع کثیری از مردم شرکت کردند. در این جشن روحانیون به سخنرانی پرداخته و مداحان به مدیحه سرایی پرداختند و به مقام والای امیرالمؤمنین (ع) ادای احترام کردند.

همچنین در ۲۰ ذی الحجه کنفرانس سالانه غدیریه برگزار شد که در آن علاوه بر مردم، علمای برجسته بلتستان نیز شرکت کردند.

در این کنفرانس حجج اسلام والمسلمین ذوالفقار علی یعسوبی، ذاکر حسین آغا، سید صادق شاه رضوی، محمد حسن مخلصی، محمد جواد جوهری، اصغر غواری و علمای دیگر سخنرانی کردند.

محفل اُنس با قرآن از مهمترین برنامه های «هفته ولایت» بود. سید انوار الحسن هاشمی قاری بین المللی و استاد قرآنی پاکستانی، قاری حافظ محمد اکبر رجایی و قاری حافظ تقی ذاکر در این برنامه شرکت کردند و با صدای دلنشین خود به تلاوت قرآن کریم پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha