دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طرح مهارت

حوزه/مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از اجرای طرح تابستانه مهارت در اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید محمود عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم ضمن اعلام خبر فوق، شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان و همچنین کمک به خلاقیت و نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار دانش آموزان را از اهداف این طرح عنوان نمود.
وی افزود: این طرح در قالب تفاهم نامه هفت جانبه بین کمیته امداد امام خمینی(ره)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان بسیج سازندگی، صدا و سیمای جمهوری اسلام ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در حال اجرا است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ادامه داد: جامعه هدف تفاهم نامه مذکور نوجوانان اعم از دانش آموزان و سایر گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هستند که دوره‌های آموزشی گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال تحت عنوان مهارت آموز در قالب دوره‌های ایران مهارت و دوره‌های آموزشی گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال تحت عنوان کارآموز در قالب دوره‌های آموزشی ۶۰ تا ۱۲۰ ساعته در این اداره کل برگزار می‌گردد.
وی گفت: مدت اعتبار این تفاهم نامه ۳ ساله بوده و در بازه زمانی ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲ تا ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ تا ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۴ لغایت ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۴ بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌گردد.
حجت الاسلام والمسلمین عرب اعلام کرد: هماهنگی‌های لازم برای اجرای هرچه بهتر طرح تابستانه مهارت از طریق برگزاری گروه کاری مهارت و آموزش استان قم برای هفته آتی برنامه ریزی شده است.
وی در خاتمه بیان داشت: جمعا ۸۰ دوره آموزشی در پورتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان به شرح ذیل تعریف شده است:
گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال برای آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد ۴ دوره
گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال برای مراکز آموزشی دولتی ۴۲ دوره
گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال برای آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد ۳۴ دوره

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha