پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
دیدار طلاب و فضلا با رهبر انقلاب

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب گفت: کمیسیون تبلیغ مجمع نمایندگان طلاب باید با فوریت، طرح راه اندازی کانون های تبلیغی ویژه طلاب و فضلا را در دستور کار خود قرار داده و کانون های فرهنگی از سوی مجامع استانی نمایندگان طلاب راه اندازی گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر طی گفت و گویی به دیدار امروز طلاب و فضلای حوزه های علمیه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مجمع نمایندگان طلاب خود را موظف می داند تا به مطالبات رهبر معظم انقلاب را پاسخ دهد؛ چراکه از ظرفیت بسیار عظیمی برخوردار می باشد.

وی ابراز داشت: بحمدالله جمعی نخبه و فرهیخته در مجمع نمایندگان طلاب حضور دارند و تمام فعالیت های آن، جهادی است و می تواند در سراسر کشور تأثیرگذار باشد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ضمن اشاره به آیه ۳۹ سوره احزاب، ابراز داشت: مطابق با این آیه، وظیفه داریم به تبلیغ بپردازیم؛ چراکه خداوند متعال در این آیه فرموده است: «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا / (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!».

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر تصریح کرد: مبلغان به تبعیت از رسول گرامی اسلام (ص) وظیفه دارند تا احکام قرآن، اعتقادات ناب و اخلاق فاضله را با شناخت از جامعه، با گفتار، عمل و کتابت به تشنگان شیفته مسیر حق برسانند.

وی بیان داشت: امروز رهبر معظم انقلاب به عنوان دیدبان جبهه اسلام ناب، تبلیغ و ابلاغ احکام دین را برای مبلغان یک ضرورت برشمرده و در اولویت های حوزه قرار دادند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: به نظر می آید در زمان ظهور امام زمان (عج) نیز تکلیف تبلیغ از دوش مبلغان برداشته نمی شود؛ چراکه در دعای افتتاح آمده است: «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَهٍ کَرِیمَهٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِیهَا مِنَ الدُّعَاهِ إِلَی طَاعَتِکَ وَ الْقَادَهِ إِلَی سَبِیلِکَ / خدایا به سوی تو مشتاقیم‏، برای یافتن دولت کریمه‏ای که اسلام و اهلش را به آن عزیز گردانی و نفاق و اهلش را به وسیله آن خوار سازی و ما را در آن دولت از دعوت‏کنندگان به سوی طاعتت و رهبران به سوی راهت قرار دهی».

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان ابراز داشت: کمیسیون تبلیغ مجمع نمایندگان طلاب باید با فوریت، طرح راه اندازی کانون های تبلیغی ویژه طلاب و فضلا را در دستور کار خود قرار داده و کانون های فرهنگی از سوی مجامع استانی نمایندگان طلاب راه اندازی گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha