دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1098019
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
امام جمعه جدید

حوزه / با حضور نماینده ولی فقیه در قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی به عنوان امام جمعه جدید شهر اقبالیه معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی روز گذشته در مراسم معرفی امام جمعه جدید شهر اقبالیه که در مصلای این شهر برگزارشد گفت: خداوند در آیه ۹ سوره جمعه می‌فرماید (ای کسانی که ایمان آورده‌اید چون برای نماز جمعه ندا در داده شد به‌سوی ذکر خدا بشتابید و داد و ستد را واگذارید اگر بدانید این برای شما بهتر است).

وی ادامه داد: همه آنچه را که باید برای نماز جمعه، امام جمعه و مراسم باشکوه روز جمعه گفت، خدا در این آیه کریمه مطرح کرده است، خدا در این آیه به مردم گفته برای نماز جمعه قیام کنید، این طور نباشد که فقط یک عده در نماز جمعه شرکت کنند، روحانیت معزز، فرهنگیان محترم، بسیجیان عزیز، اقشار پای‌کار و مسئولین باید دست به دست هم دهند که این قیام اتفاق بیفتد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: واقعاً خجالت دارد اگر نماز جمعه و نماز جماعت‌های ما خلوت باشد و ما ادعا داشته باشیم منتظر امام زمان (عج) باشیم، اگر ما در بحث نماز جمعه، غدیر، مباهله، نماز جماعت‌های یومیه، اخوت دینی و حضور معنایی سیاسی جدی باشیم، در این شرایط اگر در بحث ظهور جدی باشیم و ادعا کنیم منتظر امام زمان هستیم می‌توانیم سربلند باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: الحمدلله در میان مردم ما زمینه‌های فراوانی برای این امور وجود دارد اما عده‌ای معمولاً انگیزه‌های مردم را خاموش می‌کنند، آن کسی که انگیزه مردم را برای جمعه، جماعت، راهپیمایی قدس و ۲۲ بهمن، حضور در اجتماعات بزرگ مردمی مانند نماز عید قربان و فطر و مخصوصاً نماز جمعه تضعیف می‌کند چه کسی است؟ قرآن او را منافق معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شما آیات قرآن را که در رابطه با منافقین است ببینید، اصلی‌ترین کار منافقین این است که حضور مردم و اجتماعات دینی مردم را کمرنگ کنند، این‌ها خودشان هم بی‌رمق هستند، برای نمونه خداوند در آیه ۱۴۲ سوره نساء می‌فرماید «إِنَّ الْمُنَافِقِینَ یُخَادِعُونَ اللَّهَ وَهُوَ خَادِعُهُمْ وَإِذَا قَامُوا إِلَی الصَّلَاةِ قَامُوا کُسَالَی یُرَاءُونَ النَّاسَ وَلَا یَذْکُرُونَ اللَّهَ إِلَّا قَلِیلًا»، یعنی (منافقان با خدا نیرنگ می‌کنند و حال آنکه او با آنان نیرنگ خواهد کرد و چون به نماز ایستند با کسالت برخیزند با مردم ریا می‌کنند و خدا را جز اندکی یاد نمی‌کنند).

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: الحمدلله اقبالیه همواره نماز جمعه‌های باشکوهی داشته است، این از برکات مردم متدین اینجا و هدایت و رهبری‌های امام جمعه مکرم، معزز و محترمی بوده که سال‌های سال در اینجا زحمت کشیده‌اند و اکنون هم به جای دیگری رفته‌اند تا باعث آبادانی آن منطقه شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امام جمعه فرهیخته، عالم، اندیشمند، جوان، باانگیزه معنوی فراوان و تجربه فعالیت‌های دینی و معنوی فراوان و حتی در عرصه نماز جمعه، به‌عنوان امام جمعه موقت برای این شهر انتخاب شده است، امیدواریم حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌بخشی بتوانند در این سنگر با همت همه شما یک حرکت جدیدی را به زحمات ارزشمند حجت‌الاسلام فاطمیان پیوند بزنند.

وی یادآور شد: امیدواریم نماز جمعه هر روز پر شورتر از قبل باشد، فقط امام جمعه نیست که نماز جمعه را پرشور می‌کند، فرمانی را که خدا در آیه ۹ سوره جمعه صادر کرده، خطابش فقط به امام جمعه نبوده است، خطابش به «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمنوا» بوده است، این شامل زن، مرد، جوان و هر قشری هست، بنابراین همه ما مأموریت داریم در شکوه نماز جمعه سهیم باشیم.

امام جمعه جدید شهر اقبالیه معرفی شد

انتهای پیام

امام جمعه جدید شهر اقبالیه معرفی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha