پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ بازدید وزیر کشور از پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان خلخال

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: در یک وام ۴۵۰ میلیونی تومانی نزدیک به ۱۰۰ میلیون باید برای خرید اوراق هزینه شود این چه شرایطی است که برای مردم گذاشته اند.

حجت الاسلام محسن روحانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه در شیراز، تامین مسکن را یکی از مسائل مهم جامعه برای جوانان دانست و اظهار کرد: آماری که وزارت شهرسازی در بهار امسال ارائه کرده است بدین صورت است که ۹۲ درصد از مستاجران واجد شرایط موفق به گرفتن تسهیلات خرید مسکن نشده اند.

وی در ادامه با تأکید بر مشکلات اعطای تسهیلات خرید مسکن، اضافه کرد: بانک مرکزی باید پاسخ دهد که اشکال اعطای تسهیلات خرید مسکن از کجاست؛ اگر کسی امروز بخواهد ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای خرید مسکن بگیرد حدود یک سوم را باید برای گرفتن آن هزینه کند.

امام جمعه شهرک های غرب شیراز تصریح کرد: در یک وام ۴۵۰ میلیونی تومانی نزدیک به ۱۰۰ میلیون باید برای خرید اوراق هزینه شود این چه شرایطی است که برای مردم گذاشته اند، نرخ بهره آن چه مقدار است؟.

وی خاطرنشان کرد: نرخ بهره تسهیلات خرید مسکن ۲۲ و نیم درصد است، برخی مواقع برای پس داد این وام نزدیک به یک میلیارد تومان باید به بانک برگردانده شود، این برای جامعه اسلامی یک درد است، درد بخش قابل توجهی از مردم در این کشور است از دولت انقلابی انتظار می رود تا به این بخش از مشکلات مردم رسیدگی کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha