دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست خبری جواد اشعری رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان قم

حوزه/رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم گفت: هزار و ۷۰۰ هیأت در دهه نخست محرم در قم مراسم دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، جواد اشعری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: طبق همکاری با جهاد کشاورزی به صورت سیستمی درخواست ارزاق هیئات رو اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاحدودی نیازهای هیئات مذهبی در تامین برنج، شکر، قند و گوشت را برطرف کرده‌ایم، مطرح کرد: همچنین نان نیز که یکی دیگر از دغدغه‌های هیئات مذهبی است با هماهنگی با غله و خدمات بازرگانی نانوایی مشخصی را برای هیئات مذهبی مشخص کرده‌ایم.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم از گاز مایع به عنوان یکی از دغدغه‌های هیئات مذهبی برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی یاد کرد و گفت: برای این دغدغه نیز فرآیندی را درنظر گرفتیم که مشکلی برای هیئات مذهبی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه نمایشگاهی از ملزومات مورد نیاز هیئات مذهبی نیز برپا کرده‌ایم، عنوان کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی قم برپا شد که مورد استقبال هیأتی‌ها نیز واقع شد.

اشعری با اشاره به اینکه ساماندهی سخنرانان و خطبا هیئات مذهبی جلسه‌ای در سازمان تبلیغات برگزار شد، خاطرنشان کرد: هزار و ۷۰۰ هیئت در دهه نخست محرم در قم مراسم دارند.

وی با بیان اینکه ۱۲ هیأت با همکاری شهرداری در بوستان‌ها و فضای باز مراسم دارند، تصریح کرد: همچنین هیأتی در شب هشتم ماه محرم و با همکاری بنیاد شهید برنامه شبی با شهدا را خواهد داشت.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم با اشاره به اینکه تمثال شهدا در بنر شهر و تبلیغات هیئات مذهبی اتفاقی بود که برای نخستین بار در قم رقم خورد، یادآور شد: همچنین ۱۸۰ ایستگاه صلواتی داریم که با همراهی معاونت خدمات شهری شهرداری قم در دهه محرم برپا شده‌اند.

وی با بیان اینکه حرم حضرت معصومه(س) نگین و محور اصلی شهر قم است، ابراز کرد: متأسفانه برخی از تدابیر اشتباه موجب شده است حضور دسته‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا در میدان آستانه کاهش پیدا کند.

اشعری با اشاره به اینکه از گذشته هیئات از مناطق مختلف در این میدان گردهم می‌آمدند، بیان کرد: باید این سنت ادامه پیدا کند تا شاهد حضور بیش‌تر دسته‌های عزاداری باشیم.

وی با بیان اینکه زمان‌بندی حضور دسته‌های عزاداری با همکاری نیروی انتظامی انجام خواهد شد، اظهار داشت: همچنین به همت خواهران هیئات بانوان در استان قم نیز ساماندهی شدند تا خدمات مطلوب‌تری به آن‌ها ارائه شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم با اشاره به اینکه آئین سوگواری عزاداری اقوام و ملل نیز در قم برگزار خواهد شد، عنوان کرد: باتوجه به حضور اقوام و ملل مختلف در قم این اتفاق در ۲۵،۲۶ و ۲۷ مردادماه در مسجد جامع قم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراسم چهارپایه خوانی در دهه دوم در قبرستان نو انجام خواهد شد، مطرح کرد: در این برنامه نیز اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و شهرداری قم همکاری دارند.

اشعری ادامه داد: از تمام افرادی که در چهارپایه خوانی مهارت دارند دعوت می‌کنیم در این مراسم حضور پیدا کنند.

وی از حضور مدیران هیئات مذهبی قم در آیین شست‌وشوی حرم اباعبدالله(ع) پس از اربعین حسینی یاد کرد و گفت: همچنین همزمان با ایام شهادت امام رضا(ع) نیز در مشهد حضور پیدا خواهیم کرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته از ۶ نفر از میان‌داران هیئات مذهبی قم تقدیر شد، خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی نیز برای برخی از رابطین هیئات مذهبی ازجمله امنیتی، امداد و ایمنی، فرهنگی و رسانه و ورزشی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار هیئات در استان قم داریم، تصریح کرد: از این تعداد بیش از هزار و ۶۰۰ هیئات در شهر قم و ۱۷۰ هیئات ویژه بانوان است.

اشعری اضافه کرد: همچنین با همکاری اداره‌کل انتقال خون در نظر داریم نذرخون را به عشق سیدالشهدا(ع) با حضور هیئات مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورا داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha