شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام حسین حسین‌زاده برسمنانی امام جمعه امامزاده عبدالله

حجت‌الاسلام حسین‌زاده برسمنانی نماز جمعه را ابر رسانه‌ای توصیف کرد که نقش مهمی در اشاعه فرهنگ عاشورایی دارد و گفت: امسال زیباترین صحنه‌ها را از هماهنگی عزاداران حسینی در برپایی نماز جمعه عاشورایی خواهید دید.

حجت‌الاسلام حسین حسین‌زاده برسمنانی امام جمعه امامزاده عبدالله استان مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی را نماز جمعه ارزیابی کرد و در عظمت نماز جمعه گفت: رهبر معظم انقلاب نماز جمعه را جامع‌ترین و کامل‌ترین نمازی است که می‌تواند تأثیرگذار باشد و حتی بر کنگره سالانه حج هم امتیازات و تمایزاتی دارد.

امام جمعه امامزاده عبدالله استان مازندران در عظمت نماز ظهر عاشورا نیز اظهار داشت: نماز ظهر عاشورا باعث شد تا امام حسین (علیه السلام)، شهید عاشورا، شهید نماز، نامیده شود؛ هر ساله در دهم محرم برنامه‌های بسیار عالی در بزرگداشت برپایی نماز ظهر عاشورا در هیأت‌ها و حسینیه‌ها گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده برسمنانی به تقارن نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا اشاره کرد ابراز داشت: اگر بتوانیم دسته‌های عزاداری و هیأت‌های عزاداری خود را طوری برنامه‌ریزی کنیم تا بتوان نماز جمعه در مراسم عزاداری روز عاشورا گنجانده شود، اتفاقی بسیار زیبا در عاشورای امسال خواهد بود.

وی از کارگروه حجاب و نماز جمعه عاشورایی در امامزاده عبدالله مازندران خبر داد و گفت: این ترویج عفت و پاکدامنی را می‌توان در بسیاری از نقاط کشور اجرا کرد که بهره فرهنگی بیشتری از این واقعه عظیم برده شود.

امام جمعه امامزاده عبدالله استان مازندران درباره تأثیر نماز جمعه در فرهنگ حسینی کشور تصریح کرد: تریبون یک رسانه بسیار قوی است؛ تریبون نماز جمعه به عنوان یک ابر رسانه می‌تواند نقش بسزایی در انتشار مباحث اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی داشته باشد؛ بسیار خوب است که ما از رسانه و تریبون نماز جمعه مسائل دینی و اجتماعی را به حالت مطالبه‌گری و پیگیری آن و حل مشکلات و متعدد برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده برسمنانی با توجه به مشاهدات و آمارهایی که گرفته شده است قوی‌ترین پشتیبان و تکیه‌گاه مردم را نماز جمعه اعلام کرد و افزود: حرم مطهر امامزاده عبدالله موسی بن جعفر، امامزاده شاخص استان و ده بقعه متبرکه کشور است که نیمی از نمازگزاران هر هفته از زوار این امامزاده هستند؛ از این رو تأثیرگذاری این ابر رسانه نماز جمعه خود را برای ترویج معارف به استان‌های دیگر بیشتر نشان می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha