شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام  مومنی

حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: تبلیغ امروز نیازمند دیده بانی عمیق جبهه مهاجم است تا بتوانیم تاکتیک های میدانی دشمن را به خوبی بشناسیم و اسیر آن تاکتیک ها نشویم و اگر بخواهیم به خوبی در جبهه تبلیغات وارد شویم باید بتوانیم راهبردها و برنامه های اصلی طرف مقابل را شناسایی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار مبلّغین کشور و اولویت تبلیغ برای حوزه های علمیه، اظهار داشت: ابراز نگرانی رهبری نشان دهنده به میدان آمدن جبهه کفر و نفاق با تمام ظرفیت است و زمانی که دشمن با تمام ظرفیت به میدان فرهنگی وارد می شود، قاعدتا نقطه مقابل آن نیز باید با همان اقتدار به میدان بیاید.

تبلیغات دشمن در عرصه های مختلف فکری، سیاسی و عقیدتی

وی افزود: امروز تبلیغات دشمن در عرصه های مختلف فکری، سیاسی و عقیدتی بسیار گسترده و متنوع است و برای هر فردی از خردسال تا پیرمرد، دشمن به شکل های گوناگون برنامه ریزی کرده است.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه اصفهان با بیان این که شرایط حال حاضر و برنامه ریزی دشمن و شناخت و درایت و اطلاعات رهبر معظم انقلاب درباره آن سبب اولویت بخشی تبلیغ شده است، گفت: تبلیغ به معنای به میدان آمدن حوزه علمیه و برنامه ریزی برای همه افراد و رها نکردن میدان و اجرا می باشد.

وی اضافه کرد: شاید برخی افراد اگر این بیانات را از رهبر معظم انقلاب نمی شنیدند، هنوز به این باور نمی رسیدند که تبلیغ اولویت است و باید در دستور کار حوزه ها قرار گیرد .

عمق شناخت رهبر معظم انقلاب از عرصه جهانی

مؤمنی با تأکید بر عمق بصیرت و شناخت رهبر معظم انقلاب از عرصه جهانی و تاثیر آن بر انتخاب این تکلیف برای حوزه ها تصریح کرد: زمانی که به جبهه مقابل خود نگاه می کنیم در می یابیم اگر آنها در برخی کشورها موفقیت هایی داشتند به دلیل این بوده است که در اتاق فکرهای مختلف برای همه ذائقه ها و افراد و سطوح برنامه ریزی کردند و سپس توسط رسانه ها و بوق های تبلیغاتی و مبلغین خود آن اهداف را پیش بردند.

اتاق فکرهای سازمان اطلاعاتی MI۶

وی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه اتاق فکرهای سازمان اطلاعاتی MI۶ در قالب مؤسسات و تحقیقاتی و پژوهشی، راهبردها و تدابیر لازم را برای مجریان و رسانه های تبلیغی فراهم می‌کنند و در طراحی جنگ نرم و روند اجرایی آن با برنامه های مشخص شده وارد عمل می شود.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: در نمونه دیگر موسسه ویلتن پارک وابسته به وزارت امور خارجه انگلستان از بزرگ ترین موسسات است که یکی از شگردهای آن جمع آوری اطلاعات از تمام نخبگان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سطح جهان با برگزاری کنفرانس های مختلف علمی و تحقیقاتی می باشد و در حدود ۴۰ کنفرانس سالانه برگزار می‌کند.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس ها را به دست آوردن دیدگاه ها و شناخت نسبت به مواضع نخبگان کشورها در مسائل مختلف دانست و افزود: آنها مخاطب شناسی را بسیار آسان به این طریق انجام می دهند و بر اساس ذائقه ها و طرز فکر مخاطب برنامه های خود را انجام می دهند.

وجود مؤسسات شیعه شناسی در تلاویو

مؤمنی اضافه کرد: در تلاویو نیز مراکز مهم مطالعاتی وجود دارد که مهم ترین کار آنها شناخت نسبت به اعتقادات و آموزه های شیعی می باشد و پس از آن برای نفوذ یا تأثیر در نخبگان و عموم مردم برنامه ریزی می کند.

وجود صدها اتاق فکر در آمریکا

وی وجود صدها اتاق فکر در آمریکا را برای ایجاد راهبرد و مشورت دادن و اجرایی و عملیاتی نمودن برنامه ها و تصمیمات در صحنه سیاست داخلی و خارجی و طراحی جنگ نرم عنوان کرد و گفت: تمام این موسسات زیرمجموعه پنتاگون محسوب می شوند و انتشار فیلم، کتاب، مقاله و فضای مجازی و استفاده از رسانه از راهکارهای آنها می باشد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه اصفهان انستیتو تحقیقاتی بروکینگز را از جمله اتاق فکرهای حزب دموکرات آمریکا بیان کرد و گفت: این موسسه در دو دهه اخیر متمرکز بر مسائل ایران بوده و پیشنهاد انقلاب مخملین را این مرکز تحقیقاتی داد و در هفته نامه امریکن فریپرس آورده است که یک جنگ وکالتی در فضای سایبری علیه ایران باید راه اندازی شود که هدف آن غرق نمودن ملت ایران در اطلاعات نادرست و یا پیام های فضای مجازی مانند توییتر باشد.

وی موسسه تحقیقاتی آمریکایی اینترپرایس را از دیگر اتاق فکرهای وابسته به حزب جمهوری خواهان آمریکا عنوان کرد و افزود: این موسسه اتاق فکر مخصوص ایران به نام مطالعات واشنگتن دارد که یکی از مراکزی است که به صورت خاص روی مسائل ایران کار می کند.

مومنی تأکید کرد: اگر امروز بخواهیم در تبلیغ با این سازمان های تبلیغاتی و اتاق های فکری مواجه شویم، راهی جز ساماندهی تبلیغ و مطالعه شاخصه هایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند نداریم.

ضرورت دیده‌بانی عمیق جبهه مهاجم

وی اضافه کرد: تبلیغ امروز نیازمند دیده بانی عمیق جبهه مهاجم است تا بتوانیم تاکتیک های میدانی دشمن را به خوبی بشناسیم و اسیر آن تاکتیک ها نشویم و اگر بخواهیم به خوبی در جبهه تبلیغات وارد شویم باید بتوانیم راهبردها و برنامه های اصلی طرف مقابل را شناسایی کنیم تا با شکل ها و ابزارهای مختلف فریب نخورده و سرگرم اموری که دشمن روی آنها تمرکز ندارد نشویم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه علمیه اصفهان امیدوار هستیم بتوانیم از بیانات رهبر معظم انقلاب نهایت استفاده را برده و ظرفیت هایی را ایجاد کنیم که در راستای فرمایشات ایشان بوده و قدمی در این راستا برداریم.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha