دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان گفت: طبق نظر بزرگان رشد انسان از جهات اخلاقی و کسب فضائل در گرو شناخت ابعاد احساسی عاشورا است، یعنی با گریه و بر پایی مجالس روضه انسان‌های بزرگی از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا در این مکتب تربیت شدند و به اوج عزت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام علی ناصر رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان امروز در جمع عزاداران زنجانی با تسلیت شهادت اباعبدالله الحسین (ع) با اشاره به موضوع احساس و عاطفه در جریان کربلا، اظهار کرد: هر اتفاق، جریان و فداکاری که برای پایداری دین اتفاق افتاده، هم در خود حادثه و هم در استمرار و ادامه حادثه نقش موثری داشته است.

وی در جواب سؤال علت برپایی جلسات روضه و گریه برای امام حسین (ع) گفت: با نگاه به تاریخ اسلام متوجه می‌شویم که بقای اسلام به برکت احساس، عواطف، گریه بر امام حسین (ع) و واقعه کربلا بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان گفت: قدرتی که در عاطفه و احساس زیر پرچم امام حسین (ع) وجود دارد بسیار با عظمت و با ارزش بوده و در بقا و استمرار معنویت و مکتب امام حسین (ع) اثرگذار است.

وی بیان کرد: ائمه(ع) ما را امر به برپایی جلسات روضه و گریه بر مصائب امام حسین (ع) کرده‌اند و این جلسات اثر تربیتی، معنوی، فردی، اجتماعی، آخرتی و... دارد.

حجت‌الاسلام ناصر افزود: وقتی پیامبر (ص) رحلت کردند حضرت زهرا (س) با برپایی مجالس روضه در این مصیبت گریه می‌کردند و در کنار گریه‌ها در خصوص مظلومیت و حقانیت امیرالمومنین(ع) نیز صحبت می‌کردند.

وی گفت: دشمنان به بهانه تاب نیاوردن گریه‌های حضرت زهرا (س) اما در واقع نشنیدن سخن حق، حرکت زهرا (س) و سخنرانی‌های آن حضرت به امیرالمومنین(ع) اعتراض می‌کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان بیان کرد: در حال حاضر دشمنان از اجتماعات و روضه‌ها و پیراهن‌های سیاه، نام امام حسین (ع) پیام و فرهنگ عاشورا می‌ترسند و هزینه‌های کلان برای کمرنگ کردن این اجتماعات انجام می‌دهند.

وی گفت: با توجه به فرموده امام (ره) محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته گفت: گریه بر امام حسین (ع) باعث می‌شود پیام عاشورا نسل به نسل منتقل شده و تا قیامت این امر استمرار داشته باشد.

حجت‌الاسلام ناصر ابراز داشت: طبق نظر بزرگان رشد انسان از جهات اخلاقی و کسب فضائل در گرو شناخت ابعاد احساسی عاشورا است، یعنی با گریه و بر پایی مجالس روضه انسان‌های بزرگی از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا در این مکتب تربیت شدند و به اوج عزت رسیدند و دشمنان همیشه از این مسئله ترس دارند و تلاش می‌کنند عزاداری امام حسین (ع) را کمرنگ جلوه دهند.

وی گفت: نام و یاد ائمه(ع) عامل وحدت است و دشمنان به خوبی می‌دانند که اگر فرهنگ شهادت در شیعیان متبلور شود، خطری بزرگ آن‌ها را تهدید خواهد کرد، به همین دلیل تمام سعی خود را می‌کنند تا با تخریب فرهنگ عاشورا، این فرهنگ، عشق و علاقه را از بین ببرند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان، گفت: دشمنان می‌دانند خون امام حسین (ع) تحول آفرین است و موجب بیداری و افزایش بصیرت شده و و رمز ماندگاری عاشورا احساس، عاطفه و گریه بر امام حسین (ع) است.

وی تصریح کرد: دشمنان بدانند وقتی پرچم امام حسین (ع) و قرآن را نشانه گرفته‌اند و موضوع دفاع از حریم ولایت است مردم با تاسی از عاشورا و ایستادگی در برابر ظلم به دفاع از اعتقادات و ارزش‌های خود بلند شده و از حریم ولایت دفاع می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha