دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علماء، در مراسم عزاداری محرم  دانشگاه رازی که با حضور اساتید و دانشجویان کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه کرمانشاه، قدرت تصمیم گیری درست و منطقی را از برکات بصیرت دانست و گفت: از برکت همین بصیرت است که امروز در دنیا مطرح هستیم و با تأسی به همین بصیرت است که امروز ابر قدرت هستیم و دنیا روی ما حساب می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله علماء، امروز صبح در مراسم عزاداری محرم دانشگاه رازی که با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد، اظهار داشت: قیام امام حسین(ع)، در حقیقت یک معجزه الهی است.

امام جمعه کرمانشاه با تسلیت شهادت امام سجاد(ع)، گفت: دستگاه امام حسین(ع)، یک دستگاه استثنایی است و چیزی شبیه به معجزه است.

وی تصریح کرد: حضور این میزان از جمعیت که خود جوش و با عشق و علاقه به حضرت جمع می‌شوند و با ایثار برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند، در عالم بی‌نظیر است.

آیت الله علماء، با بیان اینکه کتاب قانون حضرت سجاد(ع) که بسیار قابل توجه است و شروح بسیاری بر آن نوشته شده، یک منشور انسان سازی است، اظهار کرد: کتاب مذکور، از اندیشه بلند مقدار عصمت نشأت گرفته و اگر بتوانیم دستورات آن را سرلوحه زندگی قرار دهیم، برای دنیا و آخرت ما کفایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه عظیم آفرینش همه ما را به خیر و سعادت دعوت می‌کند، خاطرنشان کرد: انسان فطرتا با خیر خلق شده و مواهب خوب را تکریم و بدی‌ها را مذموم دانسته، لذا خداوند ما را به خیر محض دعوت کرده و اساس خلقت ما را بر همین منوال قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، با بیان این نکته که باید بدانیم واعظ درون مهم است، یادآور شد: امام سجاد(ع) می‌فرمایند، در درون ما واعظی است که پیوسته ما را به خیر و رستگاری دعوت می‌کند، زیرا اگر واعظ در درون خودمان نداشته باشیم علامه دهر هم باشیم، به انسانیت نزدیک نمی‌شویم.

وی گفت: اصل و اساس خلقت بر خیر و برکات و راستی است، لذا مراقب باشیم تا آن را خراب نکنیم.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه هر روز رفتار و اعمال خود را محاسبه کنیم و یله و رها نباشیم، تصریح کرد: همه چیز در دین است، که همه ما را در رسیدن به اوج انسانیت یاری می‌رساند، لذا باید محاسبه کنیم، زیرا محاسبه کردن، مقدمه‌ای برای حسابرسی آخرت است.

آیت الله علماء با اشاره به رفتار حضرت عباس(ع) یادآور شد: حضرت عباس(ع)، نمونه اعلای بصیرت بود، زیرا امام صادق(ع) می‌فرمایند، عمویم عباس(ع) با بصیرت بود، لذا قیام امام حسین(ع)، به ما بصیرت داد و آگاهی بخشید.

امام جمعه کرمانشاه، قدرت تصمیم گیری درست و منطقی را از برکات بصیرت دانست و تأکید کرد: از برکت همین بصیرت است که امروز در دنیا مطرح هستیم و با تأسی به همین بصیرت است که امروز ابر قدرت هستیم و دنیا روی ما حساب می‌کند.

بصیرت افزایی از برکات قیام عاشورا است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha