یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اهانت دوباره به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد

حوزه/ جمعی از ائمه جمعه اهل سنت استان بوشهر با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای به محکومیت اهانت به کلام‌الله مجید پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، در پی هتک حرمت به قرآن کریم در شهر استکهلم سوئد، شیخ حمزه کردی امام جمعه‌ اهل‌ سنت جزیره شمالی، حسن بازدار امام جمعه (گوده توابع کنگان) و عضو شورای روحانیت، محمد انزاری امام جمعه شهر نخل تقی و مشاور فرماندار عسلویه و جابر ذعاب امام جمعه اهل سنت جزیره جنوبی بخش ریگ شهرستان گناوه ضمن صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای این اهانت را محکوم کردند.

در بخشی از بیانیه امام جمعه‌ اهل‌ سنت جزیره شمالی آمده است: از زمان بعثت پیامبر اسلام (ص) و نزول اولین آیات قرآن کریم، دشمنی دشمنان اسلام و آزادی بر پیامبر و امت مسلمان شروع شده و تا به امروز هم ادامه دارد و تا دنیا دنیا هست قطعاً این عداوت و دشمنی خواهد بود.

شیخ حمزه کردی در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: اسلامی که دشمنان آن نمی‌خواستند از مکه‌ به بیرون منتشر شود، بر تمام دنیا درخشیدن گرفت و ظلم و بی‌عدالتی را از بین برد.

وی در بخش پایانی این بیانیه ضمن محکومیت این عمل ننگین اضافه کرده است: امروز بعضی از ابوجهل‌های زمان به بهانه آزادی بیان و آزادی بشر بزرگ‌ترین خیانت را به آزادی بیان و آزادی بشر انجام می‌دهند؛ آن‌ها با تفکرات کثیف خود فکر می‌کنند با آتش زدن قرآن و یا اهانت به دیگر مقدسات مسلمانان، امت مسلمان را داغدار می‌کنند، در حالی که این عملکرد اشتباه آنها ان شاءالله باعث وحدت و اتحاد بین امت مسلمان خواهد شد و یک بار دیگر ذلت و خواری را برای دشمنان اسلام و مسلمانان به جا خواهد گذاشت.

در بیانیه دیگری از عضو شورای روحانیت استان و امام جمعه محله گوده کنگان آمده است: تفکر اهانت به مصحف شریف، تنها توهین به اسلام و مسلمین نیست؛ بلکه توهین به تمام ادیان و کتب آسمانی است.

حسن بازدار در بخش دیگری از بیانیه خود با بیان اینکه اسلام‌ستیزی و ترویج اسلام‌هراسی نشان ضعف و ذلت دشمنان دین است، آورده است: اهانتی که در کشور سوئد به ساحت مقدس کتاب الله انجام شد، لکه ننگ دیگری بود که به تلاش‌های نافرجام برای لطمه زدن به مقدسات اسلام و مسلمانان جهان اضافه شد.

وی در خاتمه بیانیه خود آورده است: بدینوسیله این عمل نکوهیده و ناهنجار، که به بهانه آزادی بیان صورت پذیرفت و احساسات را جریحه‌دار کرد، را شدیدا محکوم می‌کنیم و عاملان باید به اشد مجازات خود برسند.

در بیانیه دیگری که امام جمعه شهر نخل تقی و مشاور فرماندار عسلویه صادر کرده، آمده است: غرب با تمام وسایل ممکن و بنام آزادی بیان، مانند نیاکان و گذشتگان خود تلاش دارند، صدای اسلام عالم‌گیر نشود، ولی بحمدالله عالمان و اندیشمندان حوزه‌ی دینی هوشیار و بیدارند و مسلمانان را با نور ایمان و تعالیم دینی مسلح می‌کنند.

محمد انزاری در بخش دیگری از بیانیه خود با بیان اینکه ماه محرم و شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و اهل بیت مطهر و یاران ایشان نماد آزادی و آزادگی است، آورده است: ملت‌های کفر با اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و اسلام ناب محمدی دین را محاصره نخواهند کرد، بلکه میخی دیگر بر نعش مرده و بی‌جان خود می‌کوبند.

جابر ذعاب، امام جمعه اهل سنت جزیره جنوبی گناوه هم با صدور بیانیه دیگری ضمن محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، آورده است: از مقامات و مسئولین کشور خواهانیم که از تمام راه‌ها و ابزارها، جهت محکومیت و عدم تکرار چنین گستاخی نسبت به مقدسات مسلمانان علی‌الخصوص به قرآن کریم، استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha