یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
ی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان به اتفاق ائمه جمعه شمال استان اصفهان، جمعی از حوزویان و مسئولان کاشانی با آیت الله نمازی و آیت الله سعیدی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، عصر دوشنبه نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان به اتفاق ائمه جمعه شمال استان اصفهان، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه منطقه کاشان در سفر به شهر مقدس قم پس از دیدار با آیت الله عبدالنبی نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری و آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) با حضور بر سر مزار شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی با قرائت فاتحه و صلوات به این شهید عزیز ادای احترام کردند.

آیت الله عبدالنبی نمازی در این دیدار ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: امسال دشمنان تبلیغ پرهزینه ای را در رسانه ها مبنی بر اینکه ایرانیان محرم را تحریم کنید، لباس مشکی نپوشید و روضه نروید را انجام دادند؛ سؤال این است که از چه می ترسیدند که تبلیغات زیادی کردند؟ علتش آن است که از تأثیرگذاری عظیم و گسترده قیام عاشورا و قافله سالاری امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) می ترسند.

وی به نقش امام حسین (ع) در بیداری مسلمانان اشاره کرد و افزود: پیام های عاشورا محدود به زمان و مکان خاصی نیست؛ نهضت امام راحل و انقلاب اسلامی تداوم بخش جریان تاریخی کربلا است.

آیت الله نمازی به رسالت سنگین حوزویان در تبیین حادثه عاشورا و قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و یادآور شد: با تبیین هرچه بیشتر قیام امام حسین (ع) نباید اجازه بدهیم حادثه کربلا و عاشورا به فراموشی سپرده شود. اهل علم، مبلغین و طلاب باید سرمایه و معجزات بزرگ عاشورا را هنرمندانه برای مردم تبیین کنند.

امام جمعه سابق کاشان با بیان اینکه باید عاشورا شناس باشیم و خوب از این سرمایه بزرگ و ارزشمند استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: عاشورا به دلیل اینکه هنوز زنده و سرپا است همه معادلات دنیا را به هم می ریزد.

آیت الله نمازی با بیان اینکه هرچه داریم از امام حسین (ع) است، تصریح کرد: هیچ مکتبی از مکاتب دنیا دوام نداشته اند و همه در تاریخ دفن شده اند و تنها مکتبی که زنده و پویا است مکتب اسلام، عاشورا و اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه حیات طیبه در گرو زندگی توحیدی است، گفت: دشمن از اینکه اسلام پنج قاره دنیا را درنوردیده احساس خطر کرده است.

امام جمعه سابق کاشان ضمن محکومیت اهانت به قرآن در بعضی از کشورهای غربی، اظهار داشت: امسال در خیلی از مجالس عزاداری مداحان اهل بیت (ع) از حجاب و قرآن شعر خواندند .

وی با بیان اینکه قدرتی که اسلام به عالمان و عاملان دین داده بی نظیر است، یاد آورشد: روحانیت به برکت انقلاب جایگاه ویژه ای پیدا کرده است .

حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان نیز در این دیدارها با تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) گزارشی از فعالیت ها ارائه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha