سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کاشانی مدیر نمایندگی جامعه المصطفی در ترکیه

حوزه/ برخی از نسخ خطی علامه بهابادی یزدی در کتابخانه سلیمانیه استانبول پیدا شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با همکاری نمایندگی جامعة المصطفی در ترکیه تعدادی از نسخ خطی علامه بهابادی یزدی در کتابخانه سلیمانیه ترکیه در اختیار دبیرخانه کنگره بزرگداشت این عالم فقید قرار گرفت.

بر اساس اعلام دبیرخانه کنگره علامه ملا عبدالله بهابادی یزدی این مجموعه از حیث کیفیت و تعداد نسخ بسیار حائز اهمیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کاشانی مدیر نمایندگی جامعة المصطفی در ترکیه برگزاری کنگره بین المللی علامه ملا عبدالله را یک کار مهم و بسیار سنگین دانسته و اظهار داشت: برگزاری کنگره بسیاری از شخصیت‌ها، چندان مشکل نیست؛ چون کتاب‌های آنها معلوم و بسیاری از انها چاپ شده وخاندان آنها در دسترس هستند. ولی برای علامه که خاندانش مستعرب شده‌اند و بسیاری از آنها ناشناخته هستند باید تلاش مضاعفی صورت بگیرد و کتابخانه‌های مختلفی را بازدید و بررسی نمود تا اثری پیدا شود سپس بررسی، بازنویسی، ترجمه و چاپ شود. لذا شناسایی و احیای آثار علامه بهابادی یزدی کار بسیار پیچیده ولی ارزشمندی است که دبیرخانه کنگره در حال انجام آن است.

مدیر نمایندگی جامعة المصطفی در ترکیه با تأکید بر اینکه حوزه علمیه در مورد معرفی این شخصیت تراز اول جهان اسلام وظیفه سنگینی دارد خاطر نشان نمود: جهت معرفی شخصیت علمی این دانشمند شیعی که سال‌ها کتاب‌هایش متن درسی حوزه‌های شیعی و سنی بوده کتاب "منظومه فکری علامه" به زبان ترکی استانبولی منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha