دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: شهدای مدافع حرم جان خود را با اخلاص در راه اسلام فدا کردند تا امنیت و آسایشی که به واسطه تلاش، ایثار و از خودگذشتگی تمامی ملت ایران از نخستین روزهای شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون به دست آمده حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی شب گذشته در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم و یاد و خاطره شهید رسول پورمراد در شهرک مدرّس بویین زهرا گفت: در طول دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان ایران اسلامی با درک صحیح از شرایط کشور پای در میدان مقابله با دشمنان قسم خورده نظام گذاشتند و از خاک و تمامیت ارضی این کشور دفاع کردند.

وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه اسلام، امنیت یکی از اصول فردی و جمعی، زمینه ساز بهره وری از مزایا و مواهب حیات و تکامل بشر و یکی از مقدس‌ترین آرمان‌هاست که این مهم با فداکاری مدافعان حرم به درستی به رخ استکبار جهانی کشیده شد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: برای دفاع از ارزش‌های دینی، اعتقادی و حرم امامان معصوم(ع) در عراق و سوریه، جوانان شیعه از کشورهای مختلف نقش‌ داشتند و شهدای مدافع حرم در این فرآیند نقش ویژه‌ای در اقتدار و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده و می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: دشمنان نمی‌توانند ثبات و امنیت و آرامش جمهوری اسلامی ایران را تاب بیاورند و از این رو همیشه درصدد تخریب و ایجاد توطئه‌های جدید در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که قطعا با هوشیاری مردم عظیم ایران این امر تحقق نمی‌یابد.

وی ادامه داد: شهدا برای اعتلای نظام اسلامی با مجاهدت و فداکاری‌هایشان تمام قد به میدان آمدند و همچون ستاره‌هایی پرفروغ راه عزت و سربلندی را به ملت نشان دادند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: شهدای مدافع حرم، با دفاع از حریم ولایت، جان خود را با اخلاص در راه اسلام فدا کردند تا امنیت و آسایشی که به واسطه تلاش، ایثار و از خودگذشتگی تمامی ملت ایران از نخستین روزهای شکل گیری انقلاب اسلامی تا کنون به دست آمده حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: نظام اسلامی به برکت وجود ولایت اسلام و فرهنگ ایثار و شهادت در مقابله با توطئه‌های دشمنان بیمه شده و وجود فرهنگ ایثار و شهادت در بین ملت از مؤلفه‌های مهم قدرت و اقتدار محسوب می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به ویژه شهید مدافع حرم شهرک مدرس ،شهید رسول پور مراد را گرامی داشت .

یادآوری می شود، شهید رسول پورمراد از نیروهای هوافضای سپاه پاسداران تهران بود و به عنوان مدافع حرم در سوریه حضور یافت و بیستم مهر ماه سال ۱۳۹۴ در قنیطره سوریه و درگیری با گروهک داعش بر اثر انفجار خمپاره شهید شد و مزار او در گلزار شهدای شهرک مدرّس از توابع بویین زهرا واقع است.
انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha