شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مجتبی ذوالنوری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری، ضمن محکومیت عملیات تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی(ع)، اینگونه حوادث را فاقد ارزش عملیاتی برای دشمن دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در «همایش علمداران تبلیغ» ویژه اساتید بسیجی حوزه علمیه قم که به همت مرکز بسیج اساتید حوزه در دارالقرآن علامه طباطبائی در حال برگزاری است گفت: رسانه‌های بیگانه در یک دوگانگی و تضاد، اینگونه بیان می‌کنند که این عملیات توسط داعش صورت نگرفته است تا ذهن افکار عمومی به سمت و سوی دیگر هدایت گردد و در جایی دیگر این رسانه‌ها، برای اهداف خود اینگونه القا می‌کنند که این عملیات، انتقام داعش بخاطر اعدام اعضای خود می‌باشد.

وی افزود: حملات در اماکن عمومی مانند پارک‌ها و اماکن زیارتی، مطلقا ارزش عملیاتی ندارد؛ اگر مقر نظامی را زدند و حلقه اولی را شکستند و نفوذ کردند و اهداف را محقق کردند، این را می‌توان ضعف حفاظتی دانست و برای طرف هم یک موفقیت تلقی شود. ولی مراکز عمومی، مراکز فرهنگی، اداری و زیارتی، مراکزیست که بنا بر تسهیل رفت و آمد است و بنا بر برداشتن موانع و کم کردن موانع است، لذا نمی‌توان آنرا موفقیت تلقی کرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن مطرح کردن ارزش عملیاتی این حادثه بیان کرد: اگر در این حادثه دنبال ارزش عملیاتی می‌گردید؛ ارزش عملیاتی آنجایی است که یک تروریست مسلح با چهل تیر و هشت خشاب توسط جوانمردی به صورت خودجوش، خلع سلاح می‌شود، بدون آنکه آمادگی قبلی این کار را داشته باشد.

وی اظهار کرد: با اینکه رسما داعش مسئولیت این عملیات را بر عهده نگرفته است اما طبق شواهد و قرائن، جنس عملیات همانند عملیات تروریستی گذشته داعش از جنس عملیات انتحاری است.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری در ادامه بیان داشت: کشوری که از اول انقلاب، دچار انواع بلاها و تحریم‌های ظالمانه توسط نظام سلطه قرار گرفته است، توانسته پیشرفت‌هایی قابل توجهی در عرصه‌های مختلف علمی همچون نانو، پزشکی، صنعتی و نظامی به دست بیاورد که قبل از آن نداشته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در هر عرصه‌ای روحیه انقلابی بود، در آن عرصه به رشد قابل توجهی رسیده‌ایم و هر وقت از این روحیه فاصله گرفته‌ایم دچار مشکل و عقب ماندگی شده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha