پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
پیام نور سراسر کشور

حوزه/ معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه نگاه تمدنی به این دانشگاه داریم گفت: اگر می‌خواهیم دانشگاه تراز انقلاب اسلامی را توسعه دهیم، نیازمند نگاه و کار جهادی هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر مهدی محمدی در نخستین نشست آموزشی مدیران فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی پیام نور سراسر کشور که امروز در مجتمع فرهنگی آموزشی پیام نور شهرستان کهک قم برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه‌ پیام نور ریشه‌ای انقلابی دارد و توانسته است علاوه بر وظایف آموزشی خود، شهدای گرانقدری را هم تقدیم اسلام و انقلاب کند.

وی افزود: کار فرهنگی، جزو کارهای اساسی و اصلی دانشگاه‌هاست نه یک کار حاشیه‌ای به همین دلیل بر اساس مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه، مقرر شده است پنج درصد درآمد واحدها به این امر اختصاص یابد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه نگاه تمدنی به این دانشگاه داریم گفت: اگر می‌خواهیم دانشگاه تراز انقلاب اسلامی را توسعه دهیم، نیازمند نگاه و کار جهادی هستیم.

وی ادامه داد: کار فرهنگی زمان‌بر و دشوار است و ما هم به دنبال کار ویترینی پر زرق و برق نیستیم بلکه می‌خواهیم وظایفمان را انجام دهیم و به نتیجه مطلوب هم می‌اندیشیم.

محمدی خاطرنشان کرد: بناست در این نشست آموزشی، به هم اندیشی بپردازیم و کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی را به اتاق‌های حل مسئله تبدیل کنیم تا مشکلی از دانشگاه و جامعه حل شود نه اینکه صرفا پاتوقی برای دانشجویان باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور خواستار تمرکز بر طرح حامی و سفرهای راهیان نور شد و افزود: اردوهای دانشجویی هزینه‌بر هستند ولی تاثیر بسزایی هم دارند به خصوص سفرهای دانشجویی اربعین و راهیان ولایت که به مقصد مشهد مقدس صورت می‌گیرند.

وی گفت: برنامه‌های ویژه مناطق محروم در اولویت دانشگاه پیام نور است همچنین کار فرهنگی در مناطقی با اقلیت‌های مذهبی، بازی‌های محلی و دانشجویی با رویکرد بین‌المللی، کارآفرینی و مهارت‌افزایی و تجمیع جشنواره‌های رویش و نشریات و نیز جشنواره قرآن و عترت که در استان‌های اصفهان و فارس برگزار خواهند شد، دیگر اولویت‌های پیام نور در دوره جدید به شمار می‌روند.

محمدی به جشنواره «کار خودمونه» با محوریت دستاوردهای دانشگاه پیام نور (اساتید و دانشجویان) اشاره و ابراز کرد: این جشنواره در ساختار فضای مجازی و توسط استان تهران اجرایی خواهد شد.

معاون دانشگاه پیام نور گفت: تجربه‌نوردی در حوزه‌های فرهنگی، دانشجویی و تربیت بدنی از دیگر برنامه‌های نشست حاضر است که با حضور دانشجویان فعال سابق پیام نور در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اتصال ظرفیت‌های فرهنگی، آموزشی و تربیت بدنی دانشگاه پیام نور به یکدیگر با مدیریت مدیران فرهنگی واحدهای استانی خاطرنشان کرد: همچنین لازم است از پتانسیل‌های استانی همچون سپاه و بسیج هم استفاده شود تا این ظرفیت‌های نهفته داخلی و خارجی شکوفا شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور به برنامه‌های این دانشگاه برای حل مشکلات مربوط به وام دانشجویی و نیز درآمدزایی از ظرفیت‌های موجود همچون سالن‌های ورزشی اشاره و اظهار کرد: برای اجتماعی کردن فعالیت‌های اساتید، به یک مدل جامع رسیده‌ایم تا میان دانشگاه، خانواده و مساجد، پیوندی محکم برقرار کنیم و اقدامات مسجدمحور را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه شعار دانشگاه پیام نور، «آموزش، همه وقت همه جا» است گفت: باید به مرحله‌ای برسیم که بتوانیم شعار «فرهنگ، همه وقت همه جا» را سر بدهیم.

محمدی با تاکید بر تقویت نهضت تولید محتوا تصریح کرد: هوش مصنوعی از جمله عرصه‌هایی است که باید ورودی جدی به آن داشته و بتوانیم پیشتاز این حوزه در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha