شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان  زنجان در جمع خبرنگاران گفت: با پیگیری اوقاف و به همت اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برای اولین بار و پس از سالیان متمادی سند امامزادگان عظیم الشان‌ام البنین(س) و برادران(ع) روستای سلمان کندی شهرستان سلطانیه صادر و تحویل اوقاف گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان؛ حسین کاظمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: با پیگیری اوقاف و به همت اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان، برای اولین بار و پس از سالیان متمادی سند امامزادگان عظیم الشان‌ام البنین(س) و برادران(ع) روستای سلمان کندی شهرستان سلطانیه توسط ثبت اسناد صادر و تحویل اوقاف گردید.

وی افزود: سند این امامزادگان که در اراضی وقفی متعلق به امامزاده و جنب آرامستان روستای سلمان کندی واقع شده بود به علت داشتن مشکل فنی سالیان متمادی بود که متوقف مانده بود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان افزود: با پیگیری سازمان اوقاف و همچنین اداره ثبت اسناد و املاک استان به مساحت ۱۳ هزار متر عرصه و اعیان صادر و جهت بهره برداری در تعیین حریم و تامین زیرساخت‌ها و امکانات لازم تحویل اوقاف گردید.

حجت‌الاسلام مختارکرمی مدیرکل اوقاف استان زنجان نیز در این جلسه گفت: حفظ و ارتقای موقوفات و اجرای نیات واقفین، سه وظیفه اساسی اوقاف است و بحمدالله در سال‌جاری به همت همکاران و مساعدت ثبت اسناد، تاکنون ۲۰۰ سند اولیه و ۳۲ سند تبدیلی برای موقوفات استان زنجان اخذ شده و ۴۰۹ رقبه موقوفات نیز سند دار شده و در سامانه اوقاف ثبت شده است.

وی افزود: انجام این کارها عامل اصلی در تثبیت موقوفات و تسهیل در حفظ و نگهداری و ارتقای زیرساخت‌های موقوفات است، که نهایتا منجر به بهبود مدیریت بر موقوفات، امامزادگان و بقاع متبرکه در ایجاد زیرساخت و سرمایه گذاری در آن‌ها می‌گردد.

وی در پایان گفت: از مدیرکل محترم ثبت اسناد و همکاران ایشان که همواره پشتیبان و یاریگر وقف بوده و در صدور اسناد موقوفات و امامزادگان کار جهادی انجام می‌دهند تشکر می‌کنیم، زیرا صدور این سند بدون همکاری دستگاه قضایی و همکاری ویژه اداره کل ثبت مقدور نبود.

گفتنی است، در همین راستا سال گذشته نیز در همایش مشترک سازمان اوقاف و ثبت اسناد استان زنجان موفق به کسب رتبه برتر کشوری در عملکرد حدنگاری و کاداستر املاک و اراضی وقفی شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha