دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1104489
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
آمریکا

حوزه/ دیگر نمی شود آمریکا را باور کرد و سیاست هایش ره به جایی نخواهد برد؛ او می خواهد نظم جدیدی را بر جهان حاکم کند، اما نمی داند که حذف شدنش از معادلات جهانی بخشی از این نظم نوین جهانی است؛ چراکه طبق اظهار نظر نهادهای اطلاعاتی آمریکا و کارشناسان غربی، قدرت آمریکا به ویژه در حوزه سیاسی و نظامی روبه افول است.

خبرگزاری حوزه | استانداردهای نه تنها دو گانه، که چندگانه ایالات متحده آمریکا برای افکار عمومی جهان تکراری و خسته کننده شده است‌.

آمریکا که از سیاست های راهبردی ایران در منطقه غرب آسیا انتقاد می کند، خود در امور کشور نیجریه دخالت می کند و با کمال وقاحت از "محمد بازوم" رئیس جمهور مطرود این کشور همچنان حمایت می کند.

آمریکا که ادعای دموکراسی و حقوق بشرش، گوش جهانیان را کر کرده است، جنگ قبیله ای را در کشور سودان شعله ور می کند و صرفا با بیانیه های بی خاصیت وزارت امورخارجه اش، واکنش نشان می دهد.

معلوم نیست قاره آفریقا، چه زمانی از دست گرگ های درنده در امان می ماند. قاره ای که در گذشته، از سر ناآگاهی مستعمره آمریکا و غرب شده و هم اکنون لحظات حساسی را تجربه می کند.

البته نقش آمریکا در شعله ور کردن جنگ اوکراین را نمی توان نادیده گرفت، موضوعی که نشان می دهد آمریکا از جنگ تغذیه می کند. در عین حال جنگ روسیه علیه ناتو در اوکراین را تقبیح می کند و خود را در قامت مدافع مردم مظلوم اوکراین نشان می دهد.

کارنامه سیاه آمریکا در منطقه هم برای همگان روشن است و جز چپاول گری و فتنه گری و جنگ های نیابتی، هیچ سودی برای ملت های مظلوم منطقه (عراق، سوریه، یمن و لبنان و افغانستان) نداشته است.

البته به صراحت می توان گفت آمریکا نه فقط با جهان اسلام بلکه با بشریت مشکل دارد که البته دشمنی اش با اسلام، بیشتر و پیچیده تر است.

همچنین تلاش برای تامین و حمایت از مافیای تروریسم، تجارت سلاح، مواد مخدر و ترویج فساد و فحشا در جهان را می توان بخشی از برنامه های مرموز این کشور برای نابودی تمدن بشری و اسلامی دانست، اما با کمال وقاحت خود را مدعی حقوق بشر می خواند.

از سویی دیگر ایالات متحده، سپاه پاسداران که به تعبیر رهبر معظم انقلاب بزرگ ترین سازمان ضد تروریستی جهان است را در لیست سیاه خود قرار داده است، این در حالی است که به اعتراف نوآم چامسکی، متفکر آمریکایی، آمریکا یک کشور پیشرو در تروریسم بین‌المللی است.

نتیجه آنکه دیگر نمی شود آمریکا را باور کرد و سیاست هایش ره به جایی نخواهد برد، او می خواهد نظم جدیدی را بر جهان حاکم کند، اما نمی داند که حذف شدنش از معادلات جهانی بخشی از این نظم نوین جهانی است؛ چراکه طبق اظهار نظر نهادهای اطلاعاتی آمریکا و کارشناسان غربی، قدرت آمریکا به ویژه در حوزه سیاسی و نظامی روبه افول است.

و اکنون تنها بازوی تأثیرگذار آمریکا، همین تبلیغات گسترده رسانه ای است که می طلبد جوامع اسلامی به ماهیت دروغین آن پی ببرد و فریب ادعاهای پوچ آن نشود، چرا که میان ادعا و عملکرد آمریکا تناقض های فراوانی وجود دارد.

علی صالحی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha