شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آثار جدید مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام

حوزه/ حجت الاسلام اکبری از حضور انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام در هشتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی در مشهد مقدّس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام اکبری شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با لطف خداوند متعال و عنایات اهل بیت علیهم السلام، بخش پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام که در ایام تعطیلات تابستان نیز بنابر دستور آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، در حال فعالیت‌های پژوهشی گسترده ای بود، آثار ارزشمندی را تولید و روانه بازار نشر نموده است.

دیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام ادامه داد: چهار کتاب ارزشمندی که توسط انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام به تازگی روانه بازار نشر شده است، عبارتند از ویراست جدید کتاب گرانسنگ «افضلیة أمیرالمؤمنین علیه السلام»، جلد هفتم از «موسوعه الإعتکاف»، دوره سه جلدی «الإمامة فی الکتاب و السنة و التاریخ و الأدب» و «راویان ناصبی و خارجی در صحاح سته».

وی، در ادامه به معرفی اجمالی آثار تازه نشر یافته مرکز فقهی پرداخته و افزود: اوّلین اثر، کتاب افضلیة امیرالمؤمنین علیه السلام است که سال‌های پیش به طبع رسیده و هم اکنون با بازبینی و ویراست جدید توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر طبسی در اختیار اهل ولا قرار دارد. این کتاب حاوی مطالب مهمی در مبحث ولایت امیرالمؤمین علی علیه السلام است که مورد استقبال پژوهشگران داخلی و خارجی و مخصوصاً محقّقان و اساتید نجف اشرف، کربلای معلّی و لبنان قرار گرفته است.

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام ادامه داد: اثر ارزشمند بعدی، جلد هفتم از موسوعه اعتکاف است که در نظر اهل تحقیق، از مصادر و منابع فقهی این موضوع محسوب می گردد و توسط دانشمند گرامی استاد پور امینی دامت توفیقاته تألیف شده است و ان شاء الله جلد هشتم آن نیز به زودی به طبع خواهد رسید.

حجت الاسلام اکبری شاهرودی در ادامه با معرفی اجمالی کتاب «الإمامة فی الکتاب و السنة و التاریخ و الأدب» گفت: این کتاب ارزشمند که در موضوع مهم امامت توسط پژوهشگر ارجمند استاد سیدمحمدباقر حسینی جلالی دامت توفیقاته نگاشته شده، در سه جلد، به تبیین فضایل اهل بیت علیهم السلام در روایات فریقین پرداخته است و مصدر بسیار خوبی برای اهل تحقیق و پژوهش در این عرصه می‌باشد.

مدیر دفتر انتشارات مرکز ائمه اطهار علیهم السلام، افزود: کتاب ارزشمند «راویان ناصبی و خارجی در صحاح سته» که توسط محقق عبدالرحمان باقرزاده به رشته تحریر درآمده است، به خوبی توانسته از عهده تبیین ناصبی یا خارجی بودن راویان صحاح سته که از کتب معتبر اهل سنّت است بپردازد و منبع بسیار خوبی جهت مناظرات و مباحثه علمی با اهل سنّت محسوب گردد. اساتید حوزه و دانشگاه و پژوهشگران و محقّقان ارجمند می‌توانند جهت تهیه این آثار به مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام در قم و مشهد، نمایشگاه کتاب عتبه حسینیه در بین الحرمین، فروشگاه «بوستان کتاب» و یا فروشگاه «دلیل ما» در مجتمع ناشران مراجعه کنند.

وی با اشاره به برپایی هشتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در مشهد مقدّس گفت: در راستای اجرای سیاست‌های انتشارات مرکز فقهی، ان شاء الله در این نمایشگاه با قریب به ۵۰۰ عنوان اثر فقهی، اصولی، حدیثی، کلامی، تفسیری و ... و برگزاری نشست‌های علمی، حضور فعال خواهیم داشت. از پژوهشگران و محققان ارجمند جهت بازدید از غرفه مرکز فقهی از اواخر شهریورماه به مدت یک هفته در مشهد مقدس دعوت می‌نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علوی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    بسیار عالی
  • احمدمنش IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    شماره تلفنی از این انتشارات ندارید؟ کتاب ها رو می خوام