یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خدمات رسانی موکب شهدای مدافع حرم به زائرین اربعین حسینی

حوزه/ جانشین ستاد اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از فعالیت ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد کشور در همایش پیاده روی اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، محمد چگنی نژاد جانشین ستاد اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز در جمع خبرنگاران از فعالیت بیش از ۲۰۰ موکب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در همایش اربعین حسینی خبر داد و اظهار داشت: مواکب کانون‌های مساجد تا یک روز بعد از اربعین حسینی به زائران خدمت رسانی خواهند کرد.

وی افزود: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بنابر وظیفه ذاتی خود، امسال نیز در حوزه‌های فرهنگی، هنری و خدمت رسانی در ایام برگزاری پیاده روی عظیم اربعین حسینی، هم در داخل کشور و هم در کشور عراق، فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

دبیرستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۲۰۰ موکب از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در جریان کنگره عظیم اربعین حسینی فعالیت دارند که از این تعداد ۵۰ موکب در کشور عراق و ۱۵۰ موکب در داخل کشور مستقر هستند.

چگنی نژاد اظهار کرد: همچنین در بین الحرمین و در طول مسیر نجف به کربلا نیز گروه‌های سرود، تئاتر خیابانی و مواکب عرضه محصولات فرهنگی هنری در قالب‌های چند رسانه‌ای به همت اعضای کانون‌های مساجد برپا شده تا به وسیله زبان هنر، فرهنگ عاشورایی تبیین شود.

وی اظهار کرد: همچنین در پایانه‌های مرزی کشورمان، مواکب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دایر شده و تا بعد از اربعین حسینی برای خدمت رسانی به زائران برپا خواهند ماند.

جانشین ستاد اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: مواکب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مرزهای خروجی شامل تمرچین، باشماق، خسروی، مهران، چذابه و شلمچه و در دو مرز ورودی کشورمان شامل میرجاوه و ریمندان دایر شده‌اند.

چگنی نژاد با اشاره به اینکه مواکب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حمایت‌های مردمی و خیرین دایر شده است، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به اعتبار جایگاه مردمی که دارند در ایام اربعین حسینی در کشورهای عراق و ایران، در خدمت زائران حضرت سیدالشهدا (ع) بوده و در کنار سایر جریانات خودجوش مردمی، در تلاش هستند خدمتگزاری شایسته‌ای را به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) داشته باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha