دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع دختران حافظ قرآن کریم

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: انسان‌ معاصر سخت محتاج تعلیمات و آموزه‌های قرآن کریم است و راه برون رفت و نجات از بسیاری مشکلات، بازگشت به آموزه‌های این کتاب مقدس است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، در دیدار دختران نوجوان حافظ قرآن کریم که در اردوگاه شهید کاوه مشهد انجام شد، به تأثیر تحولی و نورانیت قرآن اشاره و اظهار کرد: قرآن تأثیر فوق العاده ‎ای بر مخاطبان دارد و بسیاری افراد گاهی به یک باره با شنیدن یک آیه از آن دگرگون شده و مسیر زندگی آنان متحول شده و راه هدایت را در پیش گرفته‎اند.

وی با تأکید بر اهمیت تدبر، تفکر و تأمل در آیات قرآن در کنار حفظ و قرائت، عنوان کرد: مقوله حفظ و تلاوت قرآن بسیار با اهمیت و ارزشمند بوده و موجب برکت و نورانیت جان انسان است؛ اما نباید تنها به تلاوت و حفظ قرآن بسنده کرد و هرکسی باید در حد خود به آموزه‌های قرآن نیز عمل کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه درک، فهم و شکوفایی پیام‌ها و معارف این کتاب مقدس در پناه اندیشیدن حاصل می‌شود، خاطرنشان کرد: انسان‌ معاصر سخت محتاج تعلیمات و آموزه‌های قرآن کریم است و راه برون رفت و نجات از بسیاری از مشکلات بازگشت به آموزه‌های این کتاب مقدس است.

وی با بیان اینکه هیچ چیز مهمتر، مقدس‌تر و هدایتگرتر از قرآن نیست، خاطرنشان کرد: قرآن سبب هدایت و دوری انسان از پلیدی‌ها می‌شود و قاریان و حافظان قرآن باید بیش از هرکسی عامل به قرآن باشند،

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: دنیای مادی ظرفیت نشان دادن صورت حقیقی قرآن را در خود ندارد، از این رو در روز قیامت تمثال حقیقی قرآن متجلی می‌شود و از آنان که معارف قرآنی را درک و عمل کرده‌اند، شفاعت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha