دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شفاعت

حوزه/ مبلغ مدرسه علمیه خواهران هاجر گفت: شفاعت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) رحمتی از ناحیه خداوند بوده که البته تحقق آن در گرو اعمال خود انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر ویژه عموم بانوان کوی بعثت شهرستان خمین با سخنرانی خانم‌ها زهرا رحمانی و لیلا عبداللهی از مبلغان مدرسه علمیه خواهران هاجر این شهرستان برگزار شد.

عبداللهی در این مراسم درباره نحوه شفاعت اهل بیت(ع) در قیامت، اظهار کرد: شفاعت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) رحمتی از ناحیه خداوند بوده که البته تحقق آن در گرو اعمال خود انسان است.

وی افزود: شفاعت کار هرکسی نیست و مخصوص انبیاء، معصومین(ع)، شهدا و صلحا می‌باشد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: شفاعت فرمان برداری نیست بلکه یک لطف الهی محسوب می‌شود که به فرد کمک می‌کند تا ارتباط انسان با خداوند مستحکم گردد، بنابراین امید شفاعت نباید در انسان احساس فخر و تجری بر گناه ایجاد کند تا شخص گستاخانه مرتکب گناه شود.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه انسان به گناه برگردد خداوند متعال نیز درهای شفاعت و رحمت خود را بر چنین فردی خواهد بست.

خانم رحمانی هم گفت: بسیار مهم است که انسان علاوه بر کمیّت زندگی حواسش به کیفیت آن هم باشد، مراقب باشد تا برکت از زندگی‌اش نرود.

وی اظهار کرد: باید از خدای متعال خواست به زندگی انسان برکت عنایت کند. امیرالمومنین علی(ع) شبی هزار رکعت نماز می‌خواندند. علامه حلی در ۷۰ سال عمرش کتاب بسیاری نوشت، اینها همان برکت است، برکت در وقت و عمر.

شفاعت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) رحمتی از ناحیه خداوند است

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha