شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1106256
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
بهادری جهرمی

حوزه/ برای نمونه خدمت شما جوان انقلابی که در عرصه جهاد تبیین به خوبی در ایام اغتشاشات درخشیدید، عرض کنم که ماه گذشته با معرفی نهادی که در آن مشغول به خدمت هستم، برای دریافت وام به بانک... معرفی شدم و برای وام زیر ۱۰۰ میلیون تومان، دو ضامن از بنده خواستند و ما هم از روی اجبار، دو ضامن فراهم کردیم تا بتوانیم وام را دریافت نماییم.

خبرگزاری حوزه | جناب آقای بهادری جهرمی، سخنگوی محترم دولت سیزدهم در برنامه «بدون توقف» شبکه سه سیما به سؤالات گوناگونی پیرامون برجام، اشتغال، نظام بانکی، مسکن و ... پاسخ دادند و در جواب به یکی از سوالات پیرامون نظام بانکی، اینگونه عنوان کردند: «وام‌های خُرد زیر ۱۰۰ میلیون نیاز به ضامن ندارد و اگر برای چنین وام‌های بانک‌ها ضامن خواستند، مشکل را به معاونت نظارت بانک مرکزی گزارش دهید، اگر وام قانونا به شما تعلق می‌گیرد و در نحوه پرداخت سخت‌گیری می‌کنند حتماً باید به بانک مرکزی گزارش کنید.»

ضمن تقدیر و تشکر از تلاش ها و خدمات دولت محترم سیزدهم که مُهر تمجید رهبر معظم انقلاب را بر کارنامه دو ساله خود دارد، از آقای سخنگو این سؤال را داریم که چرا خود شما بر موضوع ضمانت های بانکی نظارت نمی کنید؟ چرا مردم باید درگیر این موضوع شده و به بانک مرکزی گزارش دهند؟ آیا نظارت بر اینکه فلان بانک، برای پرداخت وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان، مطابق قانون عمل می کند یا نه، کار سختی است؟ فکر نمی کنید موضوعی را بیان می کنید که در مرحله عمل، انجام نمی پذیرد؟!

نکته اینجاست آن شخصی که به دنبال وام می رود، حتما با مشکلی مواجه است که قصد دریافت این وام را دارد و سوال اینجاست آیا وقتی بانک برای پرداخت وام، سنگ ضمانت را جلوی پای او می اندازد، فرصت دارد که گزارش این کار را به بانک مرکزی بدهد؟ و سوال بعدی اینکه بالفرض که گزارش هم بدهد، آیا بانک مرکزی سریعا ورود کرده و مشکل او را حل خواهد کرد؟

به نظر می آید به جای اینکه مردم را درگیر قانون گریزی بانک ها کنیم، باید نظارت دستگاه های دولتی بیشتر شده تا کسی دچار این مشکل نشود که بخواهد سراغ شکایت از بانک مذکور نزد بانک مرکزی برود.

در پایان برای نمونه خدمت شما جوان انقلابی که در عرصه جهاد تبیین به خوبی در ایام اغتشاشات درخشیدید، عرض کنم که ماه گذشته با معرفی نهادی که در آن مشغول به خدمت هستم، برای دریافت وام به بانک ... معرفی شدم و برای وام زیر ۱۰۰ میلیون تومان، دو ضامن از بنده خواستند و ما هم از روی اجبار، دو ضامن فراهم کردیم تا بتوانیم وام را دریافت نماییم.

قانونی که عزمی برای اجرای آن وجود ندارد، گفته نشود بهتر است.

محمد رسول صفری عربی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مردم IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    0 0
    به فکر مردم هستید؛ ولی خواهشا بیشتر به فکر مردم باشید.