دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بازدید وزیر کشور از محل حادثه معدن طزره

وزرای کشور و کار که به محل حادثه معدن طزره سفر کرده بودند، این حادثه را اتفاقی غیر منتظره و غیر قابل پیش بینی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، احمد وحیدی روز دوشنبه در سفر به دامغان و پس از بازدید میدانی از شرایط معدن طزره با اظهار تاسف از درگذشت ۶ کارگر معدن در حادثه انفجار و ریزش تونل رزمجاه گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد این حادثه در زمان تعطیل شدن و خروج کارگران از تونل‌ها، در شرایطی رخ داده که یک حفره گاز محبوس شده میان لایه‌های سنگی باز شده و بر اثر جرقه منفجر شده است.

وی با اشاره به امدادرسانی اصولی و بدون هیجان زدگی محبوسان گفت: امدادگران برای ورود به تونل حجم گاز موجود را از ۹۰۰ ppm به ۳۰ ppm رساندند تا امدادرسانی بدون خطر انفجار مجدد انجام شود.

به گفته وزیر کشور بررسی‌ها نشان می‌دهد مقررات لازم ایمنی در معدن طزره رعایت شده، اما با توجه به اینکه فعالیت‌های معدنی، دارای زمینه‌های خطر است با هماهنگی با مسئولان شرکت زغال سنگ البرز شرقی تلاش می‌کنیم شرایط ایمنی را بهبود ببخشیم.

وحیدی تاکید کرد: حادثه انفجار و ریزش تونل رزمجاه معدن زغال سنگ طزره دامغان اتفاقی غیر منتظره و غیر قابل پیش بینی بوده است.

اسامی جانباختگان:

در حادثه انفجار معدن طزره که ساعت ۱۹:۳۰ یکشنبه ۱۲ شهریور رخ داد، ۶ نفر از کارگران جان باختند و پس از گذشت ۱۰ ساعت از حادثه انفجار، با تلاش نیروهای امدادی پیکر هر ۶ کارگر محبوس در عمق ۷۰۰ متری این معدن کشف شد.

۱- بهروز افروز ۴۰ ساله

۲- قربانعلی کمال ۴۳ ساله

۳- حسین غزائیان ۵۰ ساله

۴- حمید ایزدی ۴۸ ساله

۵- ابوالفضل غنایی ۵۱ ساله

۶- محمد نعیمی صفت ۵۰ ساله

همه جانباختگان متأهل و بالای ۲۰ سال سابقه داشتند.

گزارش صدا و سیما از حادثه انفجار معدن طرزه

نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حادثه

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم پس از بازدید میدانی از تونل رزمجاه معدن زغال سنگ طزره دامغان گفت: تا ۱۵ دقیقه پیش از انفجار، بررسی کارشناسان فنی و ایمنی نشان دهنده حجم عادی گاز متان در معدن بوده و حادثه‌ای غیر مترقبه رخ داده است.

توقف فعالیت معدن طزره

در پی این حادثه با دستور محمدجعفر عبداللهی رئیس کل دادگستری استان سمنان به منظور بررسی استانداردسازی و رعایت نکات ایمنی و همچنین علل وقوع حادثه، فعالیت معدن تا اطلاع بعدی متوقف شد.

اردیبهشت سال ۱۴۰۰ هم بر اثر حادثه مشابهی در همین معدن، دو کارگر جان باختند.

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه / با خاطی یا خاطیان احتمالی برخورد قانونی شود

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تسلیت جان‌باختن ۶ کارگر حادثه معدن طزره از مسئولان امر خواست با بررسی دقیق ابعاد مختلف این حادثه از تکرار حوادث مشابه در استان پیشگیری و با خاطی یا خاطیان احتمالی برخورد قانونی نمایند.

نظر وزرای کشور و کار درباره حادثه انفجار معدن طزره + فیلم و اسامی جانباختگان

بسمه‌تعالی

وقوع حادثه دردناک انفجار و ریزش معدن زغال‌سنگ طزره شهرستان دامغان که به جان باختن شش تن از کارگران پرتلاش این معدن منجر شد، مایه اندوه و تأسف فراوان گردید.

عروج این کارگران زحمتکش که سختی کار بی‌وقفه در معدن را برای کسب روزی حلال و نیز اعتلای ایران اسلامی به جان خریدند، قلوب مردم قدرشناس استان سمنان را مملو از غم و اندوه کرد.

اینجانب این حادثه تاسف‌بار را به خانواده‌های این عزیزان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای جان‌باختگان، رحمت و مغفرت مسالت می‌کنم و ضمن تشکر از حضور میدانی استاندار محترم، اعضای ستاد مدیریت بحران استان و دستگاه‌های امدادی و نیز سفر وزرای «کشور» و «کار، تعاون و رفاه اجتماعی» به استان در نخستین ساعات حادثه از مسئولان امر انتظار دارم با بررسی دقیق ابعاد مختلف این حادثه از تکرار حوادث مشابه در استان پیشگیری نموده و با خاطی یا خاطیان احتمالی برخورد قانونی نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha