شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ فعالیت‌های تبلیغی و خدماتی روحانیون در پیاده روی اربعین حسینی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان گفت: بنا بر تأکید رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، معین قرارگاه مرزی شلمچه و چذابه، مجموعه اقداماتی در بخش فعالیت‌های تبلیغی و خدمات رسانی با محوریت مبلغان دینی در پایانه‌های مرزی خوزستان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مرکز فعالیت‌های دینی تهران، از زمان شروع پیاده روی اربعین حسینی اقدام به استقرار مبلغان دینی در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه کرده است.

این روحانیون علاوه بر تبلیغ معارف آرمان حسینی، به انجام فعالیت‌های خدمت رسانی همچون تسهیل در عبور و مرور زائرین و پذیرایی در مواکب می‌پردازند.

در این راستا، حجت الاسلام عبدالمهدی علیزاده، معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در مرز شلمچه و چذابه اظهار داشت: بنا بر تأکید حجت الاسلام شیرنژاد، رییس مرکز فعالیت‌های دینی و معین قرارگاه مرزی شلمچه و چذابه، مجموعه اقداماتی در بخش فعالیت‌های تبلیغی و خدمات رسانی با محوریت مبلغان دینی در پایانه‌های مرزی خوزستان صورت گرفته است.

استقرار ۳۰ مبلغ در مرزهای خوزستان

وی ادامه داد: ۳۰ مبلغ در مواکب مرزهای چذابه و شلمچه مستقر شده‌اند تا پاسخگوی سوالات و شبهات زوار اباعبدالله الحسین(ع) باشند و در راه جهاد تبیین قدمی بردارند.

حجت الاسلام علیزاده، گفت: این مبلغان با همکاری صاحبان مواکب به خدمات رسانی به زوار اعم از اطعام نیز می‌پردازند و در کنار آن نیز نمازهای یومیه و مجالس وعظ و عزاداری برگزار می‌گردد.

آماده پذیرایی زائران اربعین حسینی در ورودی مرزها هستیم

معاون تبلیغ خوزه علمیه خوزستان با اشاره به هتک حرمت به قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی، بیان کرد: برنامه فرهنگی ویژه‌ای که امسال در مرزها در حال برگزار کردن آن هستیم، برنامه اربعین قرآنی است که در این برنامه از قاری‌ها، مبتهل‌خوان‌ها و مداحان دعوت به‌عمل آمد تا با حضور در مواکب به تلاوت قرآن کریم بپردازند.

وی اظهار کرد: در بخشی از برنامه اربعین قرآنی، زائرانی از کشورهای خارجی مانند افغانستان و پاکستان حضور یافته و با هدیه دادن قرآن کریم به این زائران کربلای حسینی اهانت به قرآن کریم را محکوم کردیم.

حجت الاسلام علیزاده، درباره برنامه‌های آیینی و سنتی در مرزهای جنوبی کشور اظهار کرد: خادمان مواکب حسینی بار برگزاری آیین‌های عزاداری جنوبی و خواندن سرودهای محلی مانند ابوزیه، هوسه و یزله، ارادت خود را به سید و سالار شهیدان نشان می‌دهند.

استمرار فعالیت‌های تبلیغی تا ۲۲ صفر

معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان در پاسخ به این سوال که خدمات رسانی به زوار اربعینی تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: ان‌شاءالله تا ۲۲ ماه صفر میزبان زائرانی هستیم که در حال بازگشت از مرزها هستند و در پایان نیز به‌صورت نمادین از صاحبان مواکب مستقر در مرز شلمچه و چذابه تقدیر به‌عمل می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha