یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خدمات قرانی در موکب

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از ارائه خدمات قرآنی موکب قرآنیان این استان به ۱۰۰ هزار زائر اربعین خبر داد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: موکب قرآنیان استان بوشهر همه ساله با فرا رسیدن ایام پیاده‌روی اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) واقع در عمود ۷۰۸ مسیر کربلا و نجف به زوار حسینی خدمات فرهنگی و قرآنی ارائه می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تقدیر از همکاری بسیار خوب فعالین قرآنی اعم از پیشکسوتان، مربیان و قاریان و بعضی از طلاب، گفت: برای چهارمین سال استان بوشهر موفق به برپایی موکب قرآنی فرهنگی در مسیر نجف به کربلا جهت ارائه خدمت به زوار اربعین حسینی شد.

وی افزود: دبیر اجرایی و طراح اصلی این کار قرآنی، ابراهیم مرادی از فعالان و پیشکسوتان قرآنی و از مدیران موفق قرآنی استان است که هر ساله با حمایت‌های مردمی و خیرین موفق به برپایی مواکب قرآنی اربعین می‌شود.

حجت‌الاسلام قادری خاطرنشان کرد: ایستگاه تلاوت یک صفحه‌ای قرآن کریم، ایستگاه تصحیح قرائت نماز، ایستگاه «قرآن بخوان جایزه بگیر» ویژه نونهالان و خردسالان، ایستگاه پاسخگویی به سئوالات شرعی و برگزاری کرسی‌های تلاوت و تلاوت‌های اذان گاهی از دیگر غرفه‌های قرآنی و فرهنگی مواکب قرآنیان اربعین استان بوشهر در این ایام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ضمن تجلیل از زحمات و تلاش‌های جهادی تمامی دست اندرکاران، قاریان و مجریان مواکب قرآنی، گفت: نیازمند گسترش این مواکب در سال‌های آتی و توجه بیشتر و جدی‌تر مسئولین فرهنگی و ضرورت همکاری بیشتر در این زمینه هستیم.

گفتنی است، مواکب قرآنی اربعین از سال ۱۳۹۷ با همکاری ابراهیم مرادی از فعالین قرآنی و با تعامل و همکاری مواکب استان در ۵ نقطه از عراق برگزار می‌شد که به دلیل مشقت بسیار زیاد در هماهنگی و اعزام افراد قرآنی اعم از قاری و طلاب قرآنی و هزینه‌های بالای حمل و نقل در کشور عراق، در حال حاضر به یک موکب قرآنی تقلیل پیدا کرده و این موکب روزانه به ۱۰ هزار زائر از کشورهای مختلفی نظیر نیجریه، پاکستان، کویت، سوریه و عراق در زمینه قرآنی خدمات‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha