سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
راهبرد قرآن کریم و روایات در کاهش رنج‌های بشری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: اولین گام برای اصلاح نفس، اعتقاد به نتایج عملکرد انسان در قیامت است؛ این‌که برای اعمال انسان حساب و کتاب وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر که عصر روز گذشته از سوی موسسه قرآنی وابسته به موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان در جمع شماری از بانوان برگزار شد، با ارائه بحث «راهبرد قرآن کریم و روایات در کاهش رنج‌های بشری» یکی از مهم ترین منابع پاسخگویی و حل مسئله در معنای رنج را ادیان الهی و نظام های دینی دانست.

وی با بیان این مطلب که تجربه رنج در زندگی به خودی خود دردناک است، افزود: آنچه وقوع رنج در زندگی را بسیار بحران ساز می کند، بی معنا و بیهوده بودن رنج است، از این رو، تفسیر معنادار از رنج ها لازمه تداوم حیات و معنای آن است، رنج های ما در قالب قرآن، سنت و آموزه های آن معنادار می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان در بحث از «تأثیر ایمان به خدا در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها» تصریح کرد: هنگامی که حوادث سخت و پیچیده در زندگی انسان رخ داده و احساس ضعف، ناتوانی و تنهایی در برابر مشکلات می کند، ایمان به خدا به یاری او شتافته و به او نیرو می دهد زیرا اهل ایمان خود را تنها و ناتوان ندیده و ناامید نمی شوند زیرا قدرت خداوند بالاتر از تمام مشکلات بوده و همه چیز در برابر او سهل و آسان است.

حسینی واعظ با برشمردن ویژگی های انسان‌های با ایمان و بی ایمان و آثار ایمان به خدا در زائل شدن نگرانی‌ها، در بخش دیگری از سخنان خود به بحث معاد پرداخت و گفت: از مهم‌ترین مسائلی که در جزء سی‌ام قرآن مجید بر آن تکیه شده، مسأله «معاد» و شرح احوال انسان در روز رستاخیز است.

وی ادامه داد: اولین گام برای اصلاح نفس، اعتقاد به نتایج عملکرد انسان در قیامت است؛ این‌که برای اعمال انسان حساب و کتاب وجود دارد و چیزی بر دادرسان آن مخفی نمی ماند؛ ایمان به وجود چنین محکمه و دادگاهی انسان را بیدار کرده، روح تقوا، تعهد و احساس مسئولیت را زنده و او را به وظیفه شناسی دعوت می‌کند.

مدیر موسسه قرآنی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان در پایان اظهار کرد: ایمان به رستاخیز اثر عمیقی در تربیت انسان ها داشته و به او شهامت و شجاعت می بخشد؛ زندگی در این جهان همچون زندگی دوران جنین است که هرگز هدف آفرینش انسان نبوده، بلکه یک دوران تکاملی برای زندگی دیگر است که تا جنین سالم و دور از هرگونه عیب متولد نشود، در زندگی بعد از آن خوشبخت و سعادتمند نخواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha