شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه خرمدره گفت: هدف نهایی آمریکا نه از بین بردن نظام اسلامی بلکه تجزیه ایران بر اساس قومیت‌های مختلف است که نتیجه‌ای جز جنگ داخلی و خون‌ریزی‌های شدید و شکستن عظمت ایران اسلامی ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام زاهدی پور، امام جمعه خرمدره در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۲۰ شهریور به نکته مهمی اشاره فرمودند: «معلومات اطلاعاتی ما نشان می‌دهد دولت آمریکا مجموعه‌ای برای بحران‌سازی در کشورها از جمله ایران ایجاد کرده که مأموریت آن یافتن و تحریک نقاطی است که به نظر آنها می‌تواند باعث بحران شود. از نظر آنها، تفاوت‌ها و اختلاف‌های قومی و مذهبی و مسأله جنسیت و زن جزء نقاط بحران‌ساز در ایران است که می‌خواهند با تحریک آنها به کشور عزیز ما ضربه وارد کنند اما شتر در خواب بیند پنبه دانه!»

امام جمعه خرمدره ادامه داد: نتیجه دیدار مقام معظم رهبری با مردم سیستان و بلوچستان، اصلاح نوع نگاه به سیستان و بلوچستان است که دشمن در صدد مخالف‌نمایی این استان علیه نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به تحلیل رهبر معظم انقلاب درباره گروه بحران آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا کشوری با حاکمیت بحران‌زا است و بر همین اساس از هیچ جنایتی علیه بشریت ابا نکرده است.

امام جمعه خرمدره افزود: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی روز به روز قدرت بحران آفرینی آمریکا را تضعیف کرده است. همچنانکه رهبر عزیزمان فرمودند که از جمله در ده ساله اخیر نتوانسته‌اند هیچ حکومتی را ساقط کنند و یا برای کشوری حکومت و حاکم تعیین کنند.

وی ادامه داد: دشمنی آمریکا علیه ایران و ملت ایران چندین سال قبل از انقلاب آغاز شده و بر اساس ضرباتی که از مردم ایران متحمل شده، دشمنی‌اش را بیشتر کرده است و امروز به جنگ ترکیبی تبدیل شده و دشمن همه عده و عده خود را به کار گرفته است مانند حمایت از اغتشاش و ناامنی

حجت‌الاسلام زاهدی پور خاطرنشان کرد: هدف نهایی آمریکا نه از بین بردن نظام اسلامی بلکه تجزیه ایران بر اساس قومیت‌های مختلف است که نتیجه‌ای جز جنگ داخلی و خون‌ریزی‌های شدید و شکستن عظمت ایران اسلامی ندارد.

وی افزود: روش جدید بحران‌سازی نیز بلوک‌سازی علیه ایران با محوریت رژیم صهیونیستی که بروز آن امروز در قضایای مربوط به کشور همسایه آذربایجان و تلاش در تغییر ژئوپلیتیک منطقه قفقاز علیه ایران است و ایجاد گذرگاه زنگزور به معنای تغییر ژئوپلیتیک منطقه قفقاز بوده و تهدید علیه منافع ایران است و ما اجازه تغییر ژئوپلیتیک منطقه را نخواهیم داد.

امام جمعه خرمدره در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیاده‌روی اربعین نمودی از بعد جهانی قیام امام حسین (ع)‌ است که به برکت محور مقاومت روز به روز اوج می‌گیرد.

وی از مردم ایران و عراق به ویژه مردم عراق که داشته‌های خود را به پای امام حسین (ع) و زائرانش ریختند و اوج مهمان‌نوازی و مهرورزی حسینی (ع) را نشان دادند، تشکر و قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام زاهدی پور ادامه داد: پرسنل فراجا دو ماه تمام در خدمت زائران و عاشقان سیدالشهدا (ع) بودند. امام حسین (ع) این خدمات خالصانه را مد نظر قرار خواهد داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha