چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی گفت: حوزه تعطیل بردار نیست و علما و بزرگان همواره فرموده اند ما در ایام تعطیلی بیشتر بهره علمی و مطالعه ای برده ایم؛ تعطیلی تقویمی داریم اما درس و طلبگی تعطیل بردار نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ حوزه علمیه استان سمنان، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا (ع) سمنان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و پایان تعطیلات تابستانی اظهار داشت: حوزه تعطیل بردار نیست و علما و بزرگان همواره فرموده اند ما در ایام تعطیلی بیشتر بهره علمی و مطالعه ای برده ایم و درست است که تعطیلی تقویمی داریم اما درس و طلبگی تعطیل بردار نیست.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به آیه «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ» تصریح کرد: هدف از خلقت همه ما بنده خدا بودن است؛ در نماز می خوانیم «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ» عابد بودن و همراه با عبودیت بودن یکی از مواردی است که همواره به آن تاکید شده است.

وی با اشاره به روایت شریف رسول گرامی اسلام(ص) که فرمودند «فَضلُ العالِمِ عَلَی العابِدِ کفَضلِ القَمَرِ عَلی سائرِ النُّجومِ لَیلَةَ البَدرِ؛ برتری عالم بر عابد، مانند برتری ماه شب چهارده است بر دیگر ستارگان» افزود: جایگاه ویژه عبادت و عالم بودن بالاست و برتری و فضلیت عالم نسبت به عابد مانند ماه به سایر ستارگان است.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به جایگاه علم گفت: در قرآن کریم می خوانیم «یَرْفَعِ اللَه الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ» و این از آثار و برکات علم و دانش است و ما امروز بیش از گذشته عالم مهذب می خواهیم.

وی با توصیه به طلاب جدید الورود گفت: اینکه وارد حوزه می شویم از اول باید حواسمان باشد که همراه تعلیم حتماً تهذیب باشد؛ تقریبا همه کسانی که با بنده در دوران دبیرستان بودند و دکتر، مهندس و مدیر شدند بازنشسته شده اند، اما افتخار روحانیت این است که کار ما تعطیل بردار نیست و افتخار حوزه علمیه شیعه این است که مراجع معظم تقلید ما حتی در سن ۱۰۰ سالگی در حال نظریه پردازی هستند و این از آثار حوزه است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر مطالعه قبل و بعد دروس و مباحثه، افزود: با مطالعه و مباحثه دقیق، استفاده و بهره شاگرد از استاد بیشتر می شود و نباید تلاش خودمان کم شود؛ متاسفانه برخی سرگرم گوشی تلفن همراه و فضای مجازی می شوند نه به عنوان کار علمی بلکه به عنوان سرگرمی و اینکه انگار گمشده ای دارند که این خطاست؛ از فرصت ها باید درست استفاده کرد. در روایت داریم که «اِغتَنِمُوا الفُرَص فَاِنَّها تَمُرُّ مَرَّ السَّحاب»؛ فرصت را مغتنم بشمرید و از فرصت تحصیل در حوزه بهترین استفاده را کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha