یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1108095
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
فرانسه

حوزه/ حجت الاسلام حسن پور با طرح سؤال فرق دولت فرانسه و طالبان چیست؟، گفت: فرانسه دختران محجبه را از تحصیل منع می کند و طالبان هم از تحصیل زنان و دختران و حتی خواندن و نوشتن جلوگیری می کند، فرق آنان با دولت فرانسه چیست؟.

حجت الاسلام حسین حسین پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با شاره به اقدام کشور فرانسه در ممنوعیت حجاب گفت: در روزهای گذشته دولت فرانسه قانون منع پوشش اسلامی در مدارس را تصویب کرد و در این چند روز گذشته بیش از ۳۰۰ دانش آموز به جرم داشتن پوشش اسلامی از مدارس این کشور اروپایی اخراج شدند.

وی افزود: سؤالی که مطرح می شود این است که فرق دولت فرانسه و طالبان چیست؟ فرانسه دختران محجبه را از تحصیل منع می کند و طالبان هم از تحصیل زنان و دختران و حتی خواندن و نوشتن جلوگیری می کند، فرق آنان با دولت فرانسه چیست؟

امام جمعه کاکی با بیان اینکه کار کشور فرانسه زشت تر و غیر انسانی تر است گفت: در حقیقت جایی که دم از آزادی میزند خود بیشترین تحرکات ضد آزادی و غیر انسانی دارد.

حجت الاسلام حسین پور با مرور تاریخ معاصر حجاب ستیزی در فرانسه اظهار کرد: این کار با اخراج دانش آموزان در سال ۱۹۸۹ آغاز شد و این روند با تصویب قانون در سال ۱۹۹۲ شدت پیدا کرد؛در سال ۲۰۰۴ حجاب را ممنوع کردند و در تمام اماکن عمومی حجاب ممنوع شد حتی شخصی که مسلمان نباشد و در سال ۲۰۱۰ قانونی گذاشته اند که پوشاندن کامل دست و صورت ممنوع است.

وی ادامه داد: درسال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در ابتدای سال تحصیلی نزدیک به هزار و ۳۰۰ دانش آموز را فقط به جرم حجاب و پوشش اسلامی اخراج کردند و امسال حتی پوشیدن عبای اسلامی را برای زنان و دختران هم ممنوع کردند.

امام جمعه کاکی با بیان اینکه کشور فرانسه حدود ۲ هزار نیرو را برای برخورد با افراد با حجاب به اسم گشت بی حجابی اجباری و هر کسی دارای پوشش است آموزش دادند گفت: آنها اعلام داشتند که هر فردی که رعایت نکند از کار خود اخراج و یا تعلیق می شود. در صورتی که برای کشور ما عدم انجام امر به معروف و نهی از منکر و عدم هر گونه برخورد با افراد هنجارشکن را تجویز می کنند.

وی بیان داشت: یکی از دلایل مخالفت و دشمنی بی سابقه با اسلام و هنجارهای اسلامی در اروپا این هست که اسلام دارد قاره اروپا را تسخیر می کند، هرسال بیش از چهار هزار نفر در فرانسه مسلمان می شوند و قرآن پر فروش ترین کتاب معرفی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha