یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران

هم اندیشی «نقش و جایگاه بانوان در مطالبه گری حقوقی در حوزه اجرای قانون اساسی» با حضور بانوان طلبه استان تهران در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، پیش نشست همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی با عنوان "هم اندیشی نقش و جایگاه بانوان در مطالبه گری حقوقی در حوزه اجرای قانون اساسی" روز سه شنبه در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم علیه السلام برگزار شد.

در این نشست که با همکاری معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران و معاونت قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست جمهوری برگزار شد، شخصیت های سیاسی و حقوقی دستگاه های اجرایی، مسئولان، اساتید، اساتید و پژوهشگران حوزوی حضور داشتند.

علاوه بر مهمانان حاضر در سالن، علاقه مندان از سراسر کشور این نشست را به صورت برخط، رصد و پیگیری کردند.

در ابتدای مراسم خانم سیده معصومه صادقی معاون هماهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران، ضمن خوشامدگویی به مهمانان به تبیین اهمیت و اهداف این نشست پرداخته و مطالبه گری در حوزه اجرای قانون اساسی را رسالتی بر دوش همگان دانست.

دکتر سید احمد حبیب نژاد معاون قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست جمهوری به عنوان سخنران دیگر مراسم با اشاره به اهمیت قانون اساسی به عنوان سندی فقهی_حقوقی، مردمی بودن را از شاخصه های آن دانست که با نگاه خانواده محور بر حقوق خانواده و بانوان تاکید دارد.

وی با بیان برنامه ریزی صورت گرفته جهت تدوین اولیه گزارش ملی اجرای قانون اساسی، اهم فعالیت های معاونت تحت اشراف خود را راه اندازی سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی، تشکیل شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی، تاسیس خانه ملی قانون اساسی، برگزاری کرسی های علمی و نشست های تخصصی ذیل خانه ملی قانون اساسی برشمرد.

در ادامه خانم خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان سخنران ویژه نشست، هدف اسلام را اقامه قسط و عدالتی فراگیر که شامل آحاد جامعه اعم از مردان و زنان است، دانست.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه با تفکیک عدالت جنسیتی از تساوی جنسیتی غرب، بیان کرد: تساوی همگان در قانون اساسی از جنس عدالت است.

خزعلی در پایان، ارتقا ساختار بانوان در هیئت دولت، وضع قوانین حمایتی در حیطه اشتغال بانوان شاغل و پیگیری وضع قوانین مدنی حامی بانوان را از اقدامات مهم در دولت سیزدهم دانست.

نقش و جایگاه بانوان در مطالبه گری حقوقی حوزه اجرای قانون اساسی بررسی شد

دکتر دهقان، معاون حقوقی ریاست جمهوری به عنوان دیگر سخنران اصلی نشست، انقلاب اسلامی ایران را سرآغاز هویت بخشی به بانوان دانستند و به تبیین سه نگاه سنتی، غرب گرا و برگرفته از بیانات امام و رهبری درخصوص کنش اجتماعی زنان پرداختند.

وی تصریح کرد: لازمه دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع شایسته از قانون اساسی و ترویج آن است.

در حاشیه این مراسم که با استقبال بانوان دانش پژوه و فرهیخته حوزوی روبرو شد، برخی از اساتید و طلاب با ثبت نام در طرح دیده بان قانون اساسی، در زمینه کنشگری پیگیری اجرای قانون اساسی با معاونت قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام همکاری کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha