دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر گفت: در زمان جاهلیت که داشتن دختر را ننگ و شرم می‌دانستند و دختران را زنده به گور می کردند پیامبر(ص) با رفتار و احترامی که در جامعه به دختر خردسال خودش یعنی حضرت فاطمه (س) داشتند، جایگاه والای زن را به همه نشان می دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جشن با شکوه میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در دبیرستان دخترانه ام السلمه (س) عالیشهر امروز با حضور امام جمعه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد به بیان مطالبی پیرامون ارزش، اهمیت و جایگاه والای زنان و دختران در جامعه اظهار کرد: اولین شخصی که به جایگاه اصلی و واقعی زن - زندگی - آزادی اهمیت دادند خود پیامبر اکرم (ص) بودند. در زمان جاهلیت که داشتن دختر را ننگ و شرم می‌دانستند و دختران را زنده به گور می کردند پیامبر(ص) با رفتار و احترامی که در جامعه به دختر خردسال خودش یعنی حضرت فاطمه (س) داشتند، جایگاه والای زن را به همه نشان می دادند.

امام جمعه عالیشهر در ادامه بیان داشت: دشمنان ما که شعار زن - زندگی - آزادی را سر می‌دهند به هیچ عنوان دلسوز زنان و دختران جامعه اسلامی نیستند بلکه به دنبال شهوت‌رانی و لذت جویی مردان از زنان در حد یک ابزار و کالا هستند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد همچنین به چند مورد از زنان و دختران نخبه و نمونه ایران اسلامی که در سطح جهانی دارای جایگاه والای علمی و کسب مقام های علمی هستند اشاره کرد و گفت: همگی این افراد دارای حجاب برتر چادر می‌باشند و به این نوع پوشش هم افتخار می کنند و می توانند الگویی برای دانش آموزان عزیز باشند.

در پایان نیز از دخترانی که حجاب برتر چادر را انتخاب کرده بودند با اهدا جوایزی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha