دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب با آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب گفتند: فرصتی که در اختیار شماست، فرصتی مبارک بوده و سزاوار است روز به روز جامع‌تر و کامل‌تر گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، اظهار داشتند: از جمله ابتکارات خوب در حوزه، راه اندازی مجمع نمایندگان طلاب بوده که کاری پرافتخار و پرنتیجه بوده و امیدواریم ادامه پیدا کرده و منشأ برکات قابل توجهی شود.

ایشان ابراز داشتند: امروزه دشمن تلاش دارد با نفوذ خود، افکار خود را در جامعه اعمال نماید و ما در مقابل آنان باید تلاش کنیم افکار پیغمبر اکرم (ص) را حفظ و پیاده کنیم.

معظم له راهنمایی و هدایت مردم را مهم ترین هدف پیامبر(ص) برشمردند و ادامه دادند: خداوند متعال در آیه ۳۲ سوره مائده با صراحت می فرماید: «وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا / و هر کس انسانی را از مرگ برهاند و زنده بدارد، گویی همه انسان ها را زنده داشته است»؛ این تعبیر بسیار مهمی است و قرآن مبالغه ندارد و بی حساب و کتاب هم صحبت نمی‌کند.

این مرجع تقلید خطاب به هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساختند: فرصتی که در اختیار شماست، فرصتی مبارک بوده و سزاوار است روز به روز جامع‌تر و کامل‌تر گردد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان بیان داشتند: ما سربازان حضرت ولی عصر (عج) هستیم و از ایشان یاری بطلبید که ان شاء الله شما را در این راه در خدمت به عموم طلاب و فضلا موفق بدارد و برای رسیدن به درجات عالی کمک کند.

راه‌اندازی مجمع نمایندگان طلاب، کاری پرافتخار برای حوزه بوده است/ از فرصت‌ها غافل نشوید

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب به بیان پیشینه ای از این مجمع پرداخت و گفت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم متشکل از ۱۹۶ نماینده است که جمعی از آنان از رزمندگان و ایثارگران و جمعی دیگر از اساتید سطوح عالی و نخبگان حوزه هستند که بحمدالله با انگیزه در حال خدمت به طلاب می باشند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در پایان گفت: اولویت امروز این مجمع، ارائه طرح های اثربخش برای وضعیت معیشتی و تحصیلی طلاب است و نمایندگان طلاب به صورت جهادی در حال فعالیت بوده و مناسبت ها و برنامه های گوناگون، حضوری فعال و اثربخش دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha