دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1111804
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
علی خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به ماجرای دیروز در سرزمین های اشغالی فلسطین، تاکید کرد: نباید از کنار این قضیه به راحتی گذشت؛ این موضوع آنقدر مهم و بزرگ است که هر چه درباره آن صحبت کنیم، بازهم کم گفته ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در جمع طلاب مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام مشهد با اشاره به مسئله رخ داده دیروز در فلسطین اشغالی با عنوان «طوفان الاقصی»، تصریح کرد: نباید از کنار این قضیه به راحتی گذشت؛ این موضوع آنقدر مهم و بزرگ است که هر چه درباره آن صحبت کنیم، بازهم کم گفته ایم.

وی با بیان اینکه برای روشن شدن این مسئله باید گذشته پژوهی شود، ابراز کرد: نیاز است که افراد نسبت به این جریان از ماجرای ۱۹۱۹، بیانیه بالفور(Balfour) و جنگ اعراب با رژیم صهیونیستی و قضایای ۱۹۴۸، ۱۹۶۷ و ۱۹۸۳ و نیز انتفاضه ها، مطالعه کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان امروز این گذشته، به مرحله ای می رسد که در فرصتی کوتاه، ۵ هزار موشک از باریکه غزه با عرض شش و طول ۲۵ کیلومتر که در واقع یک زندان محسوب می شود، هجم زیادی از سلاح از چشم غاصب اسرائیل و دستگاه مخوف امنیتی آن، رقم خورده و وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید از سردار بزرگ شهید سلیمانی یاد کرد که امروز سایه اش بر سر این جریان هست؛ با وجود اینکه باریکه غزه هیچ راهی نداشت، بیش از ۱۵ بار به آنجا رفت و برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط با بیان اینکه رژیم غاصب اسرائیل که همواره با شعار تهی قدرت، همه را به عقب رانده و ارتش های عربی را سر جای خود نشانده بود و ادعای تامین امنیت کشورهای عربی را هم داشتند، ابراز کرد: اما امروز آن رژیم از چهار جهت در محاصره است و فلسطینیان از غزه در عمق زمین های اشغالی نفوذ کرده اند و صهیونیست ها در چنین غافل گیری، گرفتار شده اند.

وی با اشاره به دستگیری فرماندهان ارشد رژیم غاصب، افزود: این نقشه و ضربه کاری، آنقدر سنگین است که رژیم صهیونیستی هنوز هم گیج است و نمی داند باید چه کاری انجام دهد و در شرایطی است که بر خلاف گذشته که هر تهدیدی می کرد، به او می گویند اگر بخواهی دست از پا خطا کنی و ادامه دهی، از چهار جبهه با او خواهند جنگید.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اصل این مسئله خیلی بزرگ است و اینکه بیش از ۳۰۰ صهیونیست در یک هجوم گروهی چریکی کشته و آن هم افراد و به ویژه فرماندهان ارشد نظامی دستگیر شوند، غنیمتی است که برای آینده جبهه مقاومت ارزشمند می باشد.

وی با اشاره به قضیه مبادله استخوان دو سرباز اسرائیلی به ازای آزادی بیش از ۳۰۰ زندانی در سال 2000 میلادی، اسارت فرماندهان آن رژیم در ماجرای دیروز را گوش زد کرد که برای آنان باید بهای زیادی نیز بپردازد.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط با بیان اینکه این تفکر ناب مقاومت که برگرفته از مکتب و فرهنگ ناب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است، جای افتخار دارد، تصریح کرد: تفکر مقاومت، تفکر اهل بیت علیهم السلام است و امروز نقش خود را در دنیا نشان داده و آینده را روشن تر کرده، زیرا نویدی برای آن دولت کریمه است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha