چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به تأثیرات فراوان انقلاب اسلامی ایران در جهان و منطقه، گفت: امروز می‌بینیم که رژیم غاصب صهیونیستی که روزی به‌راحتی و در ۶ روز جهان عرب را شکست داد الان درگیر یک گروه کوچک است و اینها از برکات امام، انقلاب و خون پاک شهدا است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس کمساری مدیرکل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) قم و اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش بزرگداشت وکلای امام خمینی (ره) که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با بیان اینکه بعثت انبیا برای ایجاد یک تحول در دنیا و از صحنه خارج‌کردن دشمنان خدا بوده است، اظهار کرد: امام خمینی (ره) معتقد بودند که تمام مأموریت‌ها و وظایف انبیا به ولی‌فقیه منتقل می‌شود و ازاین‌رو کمربسته بودند که این انقلاب را به پیروزی برسانند.

وی با اشاره به تأثیرات فراوان انقلاب اسلامی ایران در جهان و منطقه، گفت: امروز می‌بینیم که رژیم غاصب صهیونیستی که در دورانی به‌راحتی در ۶ روز جهان عرب را شکست داد اکنون درگیر یک گروه کوچک است و این‌ها از برکات امام، انقلاب و خون پاک شهدا است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در رابطه‌با برگزاری همایش گرامیداشت وکلای امام خمینی (ره) در شهر مقدس قم اظهار کرد: اگر می‌خواهد کاری صورت گیرد باید ریشه‌ای و اساسی باشد و خوب است که عباراتی که امام خمینی (ره) در اجازه‌نامه‌های خود به وکلا استفاده می‌کردند و همچنین عبارات پر تکرار امام خمینی و عبارات خاص نسبت به برخی اشخاص در این همایش پررنگ شود.

وی با اشاره به لزوم تبیین اصل وکالت و جنبه‌های سیاسی و اجتماعی آن در عصر معصومین و عصر حاضر به‌عنوان مقدمه این همایش گفت: امام هادی (ع) و امام عسکری (ع) اهتمام ویژه‌ای به موضوع وکالت داشتند و با این کار شیعیان را آماده عصر غیبت می‌کردند تا بدون حضور امام هم به وظایف خود به‌درستی عمل کنند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس کمساری مدیرکل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) زیاد اهل اجازه‌دادن در اجتهاد و نقل روایت نبودند؛ ولی در امور حسبی و دریافت وجوهات به برخی اجازه داده‌اند که ما تا کنون هزار و ۲۲۱ نفر را شناسایی کرده‌ایم که تنها ۸۰ نفر از این افراد زنده هستند.

وی با بیان اینکه بنا است در یک همایش در ۱۸ آبان‌ماه از وکلای امام خمینی (ره) که زنده هستند تجلیل به عمل آید و بزرگداشت وکلای دیگر نیز انجام شود گفت: در این همایش ۱۰ مقاله علمی پیرامون موضوع وکالت نوشته شده و با ۲۷ نفر از وکلای حضرت امام و افرادی که متخصص در این موضوع بودند نیز مصاحبه‌هایی گرفته شده که در قالب کتابی رونمایی خواهد شد.

مدیرکل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با بیان اینکه برخی از وکلای امام مانند شهید سعیدی و شهید مطهری به شهادت رسیده‌اند ابراز کرد: در حاشیه این همایش در قالب یک نمایشگاه یادواره این شهدا برپا خواهد شد و به برخی از وکلای شاخص نیز پرداخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه این وکلا حلقه وصل امام خمینی (ره) و مردم بودند و تأثیرات زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند افزود: در این همایش شبهاتی که پیرامون مصارف وجوهات شرعی وجود دارد نیز پاسخ داده خواهد شد و یک بسته جامع پیرامون بحث وکالت ارائه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha