یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آستانه

حوزه/ مدیرکل سازمان تبلیغات استان مرکزی گفت: عللی که منجر به تحریف و بدعت می‌شود همه وقت بوده و خواهد بود و لذا این علمای امت هستند که وظیفه دارند با تحریف‌ها و بدعت‌ها مبارزه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، ظهر امروز نشست هم‌اندیشی طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آستانه با حضور حجت الاسلام فراهانی مدیرکل سازمان تبلیغات استان مرکزی و حجت السلام رضا روشن روان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شازند برگزار شد.

حجت الاسلام فراهانی در این نشست با بیان اینکه طلاب نقش مهمی در جامعه ایفاء می‌کنند، اظهار داشت: نقش طلبه و روحانی تبلیغ و ابلاغ دین در جامعه است.

وی افزود: دینداری بدون دانستن فرامین دینی معنا ندارد، از این رو روحانیت در تبلیغ فرامین و آموزه‌های دینی به مردم و در جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان مرکزی تصریح کرد: شهید مطهری در این مورد می‌فرماید: «اولین پستی که در دوره خاتمیت از پیامبران به عالمان انتقال یافته، پست دعوت، تبلیغ، ارشاد و مبارزه با تحریف‌ها و بدعت‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه توده بشر در همه دوره‌ها نیازمند به دعوت و ارشاد هستند، گفت: قرآن با کمال صراحت این وظیفه را بر عهده گروهی از امت می‌گذارد و می‌فرماید: «وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ، باید گروهی از شما باشند که دعوت به خیر کنند، به نیکی فرمان دهند و از زشتی باز دارند.»

وی خاطرنشان کرد: عللی که منجر به تحریف و بدعت می‌شود همه وقت بوده و خواهد بود و لذا این علمای امت هستند که وظیفه دارند با تحریف‌ها و بدعت‌ها مبارزه کنند.

حجت الاسلام فراهانی دومین وظیفه طلاب را حفظ مواریث دینی و مبارزه با تحریف‌ها و بدعت‌ها عنوان کرد و گفت: به‌راستی روحانیت نگهبانان دین و متون دینی می‌باشند، نگهداری متون اصلی از دستبرد حوادث، استنباط فروع از اصول و تطبیق کلیات بر جزئیات، طرح و اکتشاف مسائل جدید که هر عصری با خود می‌آورد، جلوگیری از گرایش‌های یکجانبه، مبارزه با جمود بر شکل‌ها و ظاهرها و عادت‌ها، تفکیک احکام اصلی و ثابت و مادر از مقررات فرعی و نتیجه، تشخیص اهم و مهم و ترجیح اهم، تعیین حدود اختیارات حکومت در وضع قوانین موقت و بالاخره تنظیم برنامه‌های متناسب با احتیاجات روز از اهم وظایف علمای امت در دوره خاتمیت است.

مبارزه با تحریف‌ها و بدعت‌ها از وظایف علماست

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha