سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله آملی لاریجانی

حوزه/ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای اینکه عالم واقعی در جامعه اثرگذار باشد باید عامل باشد و یکی از بهترین ابزارها برای رسیدن به این توفیق این است که باید با حق تعالی رفیق باشد

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، آیت الله صادق آملی لاریجانی، با قدردانی از مسئولان استان مازندران و انجمن مفاخر در نکوداشت آیت الله کوهستانی، گفت: آیت الله کوهستانی عالم ربانی بود که نام ایشان در جهات مختلف فراتر از استان رفته است.

وی افزود: آیت الله کوهستانی همانند ستارگان آسمان برای جامعه آن زمان درخشید و اگرچه اجازه اجتهاد از بزرگترین علمای شیعه و ستارگان جهان تشیع گرفته بود، اما شخصیت مغفول مانده جامعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:آنچه در شرح حال آیت الله کوهستانی گفته شده توجه به جهات اخلاقی، تربیتی و زهد ایشان است، اما توجه ویژه ایشان در تربیت علما نشان می‌دهد آیت الله کوهستانی در کنار تقوا به علم آموزی طلاب نیز توجه ویژه‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه فهم قرآن از طریق تطهیر باطن ممکن است، گفت: اولیای الهی علاوه بر توجه به الفاظ، معانی و تفسیر قرآن، با شهود به معانی قرآن می‌رسند که فهم خاص است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برای اینکه عالم واقعی در جامعه اثرگذار باشد باید عامل باشد و یکی از بهترین ابزارها برای رسیدن به این توفیق این است که باید با حق تعالی رفیق باشد

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه معرفت نفس پرسودترین معرفت‌ها است، گفت: مقام، جایگاه و ثروت همه انسان‌ها گذرا است و آیت الله کوهستانی با باور عمیق به این اصل، به مسیر بی نهایت آخرت باور داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha