سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان امام جمعه اهواز شورای اداری خوزستان

امام جمعه اهواز با اشاره به رژیم صهیونیستی تأکید کرد: دزدی آمده و سرزمین فلسطین را اشغال کرده است و امروز باید همه امت اسلامی واحد شوند و با او مقابله کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: فراز آیه ۲۱ سوره مبارکه روم یکی از آیاتی است که ناظر به بحث خانواده است و براین اساس خداوند سکینه و رحمت را در بین زن و مرد ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: براساس آیه ۱۱ سوره النحل «إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَةً لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ»، به خوبی استفاده می شود که مسائل دقیق ازدواج، تشکیل و تداوم خانواده به تفکر دقیق و مستمر نیاز است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: اولا ایجاد محبت، مودت، سکینه و آرامش از آیات الهی است. خداوند متعال در پیوند دختر و پسر نشانه های متعدد الهی قرار داده است و انسان به این آیات راه پیدا نمی کند مگر در سایه اندیشیدن دقیق و مستمر.

امام جمعه اهواز ادامه داد: با ازدواج اتفاقی می افتد که آن میزان محبت و مودتی که بین زن و مرد وجود دارد از میزان محبت فرزند نسبت به پدر و بالعکس بیشتر است. پیوندی که بین زن و مرد ایجاد می شود، عالی ترین مصداق مودت و رحمتی است که خداوند جعل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه مودت و رحمت عامل اساسی در استحکام خانواده است، گفت: باید به دنبال برجسته کردن عشق و محبت بین زن و مرد بود. آنکه در پیوند زن و مرد حرف اول و آخر را بزند، جهیزیه، میزان مهریه، تحصیلات و ایل و طایفه نیست.

وی تصریح کرد: آنکه در پیوند زن و مرد اساس است، جعل مودت و رحمت است و مابقی مسائل نیز بهانه می باشند. اگر مرد تلاش کند که مودت و رحمت را در خانه افزایش بدهد، زن آن را با هیچ چیز دیگری عوض نمی کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: از کسانی که در استان خوزستان تلاش می کنند تا گرفتاریی های مردم عزیز استان را رفع کنند، قدردانی می کنم. همانگونه که رهبرمعظم انقلاب فرمودند ظرفیت های بی نظیری که در خوزستان وجود دارد، کار شبانه روزی و جهادی می طلبد.

امام جمعه اهواز با اشاره به مسأله پل عنافچه به باوی، بیان کرد: قول داده شده که تکمیل پل ثابت تا اوایل سال آینده پایان یابد. منتهی جهت تردد موقت مردم نیازمند پل شناوری بود که با امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش صحبت شد و در کمتر از ۴۸ ساعت در آستانه بهره برداری است که به سهم خودمان از امیر حیدری تشکر می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد خاطرنشان کرد: اینکه مطابق با روایت گفته شده که «اَفضَلُ اَعمالِ اُمّتی انِتِظارُ الفَرَج»؛ این انتظار همواره متناسب با هدفی است که نسبت به فرد مورد انتظار وجود دارد، به عبارتی متناظر با همه انتظارات باید خود را آماده کنیم.

وی ادامه داد: در حالتی که در انتظار انقلاب، دگرگونی و تحول بنیادین هستیم که در طول عالم سابقه ندارد باید چگونه انتظاری را داشته باشیم؟ براساس روایت ها ایران و یمن دو بال حمایتی امام زمان(عج) هستند و لذا بیشترین سختی ها متوجه این دو کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان کرد: سختی های دوران غیبت به مراتب از سختی های دوران ظهور بیشتر و به عبارتی دوران تمرین است و باید خود را مهیا کنیم. حداقل چهار آمادگی فردی، اجتماعی، فکری و فرهنگی، ابزار و تکنولوژی مورد نیاز است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه امروزه زن به عنوان ابزار برای رسیدن به منافع غربی ها مطرح می شود، افزود: زنی که به عنوان گوهر نایاب و کم یاب در جامعه باید نقش ایفا کند متاسفانه توسط غربی ها به برده و ابزار دست تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: امروزه مسأله زن یک راهبرد و محور اساسی برای جامعه ایمانی است و دشمن برای آن برنامه ریزی کرده است. از سال گذشته تا امسال وضعیت حجاب بهتر شد اما چونکه برخی ها کنار کشیدند احساس می شود باز همان روند طی می شود.

وی تصریح کرد: همچنان مطالبه دو اصل اساسی و واجب دینی "امر به معروف و نهی از منکر" است. مسئولین تکلیف دارند و سال گذشته ادارات دولتی مأموریت پیدا کردند که لباس فرم در سازمان ها تعریف کنند. باید پوشش اسلامی در ادارات رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به تعریف چهار مأموریت در جامعه، گفت: برادران و خواهران نسبت به این واجب الهی بی تفاوت نباشیم چراکه فروپاشی خانواده و خیلی از گناهان در جامعه متوقف بر آن است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه تکلیف الهی امروز حمایت از مردم مظلوم فلسطین است، گفت: تاسف من از این است که برخی افراد در ایران اسلامی که گوششان به رسانه‌های خارجی است، فکر می‌کنند اسراییلی‌ها مظلوم هستند.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کرد: دزدی آمده و سرزمین فلسطین را اشغال کرده است و امروز باید همه امت اسلامی واحد شوند و با او مقابله کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha