یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه باید مطالبات اهل‌بیت (ع) با زیرکی و ظرافت در نوشته‌ها درج شود، گفت: کتابی که در باب اهل‌بیت (ع) می‌نویسیم باید سرشار از احساس و عاطفه و مکمل آن منطق و استدلال باشد؛ زیرا عاطفه و عقلانیت دو بال حرکت انسان به سمت تعالی و کمال هستند و به همین خاطر به این اندازه بر روضه‌خوانی و شرکت در مجالس موعظه تأکید شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در آیین رونمایی از کتاب «ای گل زیبا سلام» که حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد اظهار کرد: در عرصه نوشتاری و هنری برای حضرت معصومه سلام الله علیها در وهله اول باید مستندات قابل‌اعتماد را به کار برد و از داستان‌پردازی و ایجاد نقاط مبهم و ضعیف پرهیز کرد تا مخاطب از واقعیت باخبر شود.

وی با بیان اینکه باید آثار وجودی و برکات حضرت معصومه سلام الله علیها که قطعی و قابل‌فهم و لمس است در تألیفات بیان شود، گفت: این برکات بود که علمای بزرگی مانند آیت‌الله بهجت و آیت‌الله مرعشی نجفی را به این شهر کشاند و حوزه‌های علمیه و وقوع انقلاب اسلامی و پیروزی نهضت امام خمینی (ره) حول محور این حرم و بانو شکل گرفت.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: باید اظهارنظرهای بزرگان درباره حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و عنایات این حضرت به زائران و محبان مستندسازی و بازگو شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مطالبات اهل‌بیت (ع) با زیرکی و ظرافت در نوشته‌ها درج شود، افزود: کتابی که در باب اهل‌بیت (ع) می‌نویسیم باید سرشار از احساس و عاطفه و مکمل آن منطق و استدلال باشد؛ زیرا عاطفه و عقلانیت دو بال حرکت انسان به سمت تعالی و کمال هستند و به همین خاطر به این اندازه بر روضه‌خوانی و شرکت در مجالس موعظه تأکید شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha