یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
در دهمین جلسه اخلاق ونشست شورای اداری مدیریت حوزه خواهران یزد

حجت الاسلام کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در دهمین جلسه اخلاق و نشست شورای اداری مدیریت حوزه خواهران یزد گفت: ان شاءالله به زودی شاهد پیروزی مردم مظلوم غزه باشیم و فلسطین از زیر سلطه رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی رهایی یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، امروز در نشست همکاران مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به حوادث غزه در فلسطین، ضمن محکومیت اقدامات رژیم صفاک اسرائیلی بیان کرد: ما اکنون می بینیم که مردم مظلوم فلسطین چگونه زیر بمباران ها به خاک وخون کشیده می شوند و زنان و کودکان بی پناه غزه به صورت مظلومانه به شهادت می رسند. این گونه جنایات ضد بشری جز از انسان های سنگدل سرنمی زند و واین نسل کشی و قتل عام مردم بی گناه نشان از قلوب سیاه و سنگ دلی رژیم غاصب اسرائیل دارد. باید بدانیم ظلم پایدار نخواهد ماند و ان‌شاءالله به زودی شاهد خواهیم بود فلسطین از زیر سلطه دژخیمان صهیونیسم نجات خواهد یافت . و برای رزمندگان فلسطینی آرزوی موفقیت در این جنگ نابرابر را داریم و از مجامع جهانی و کشور های اسلامی می خواهیم در مقابل این جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی بایستند واین رژیم را از جنایاتی که انجام می دهد بازدارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در ادامه به بیان آیه ۶ سوره تحریم که می فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَیْهَا مَلَائِکَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا یَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَیَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ اشاره و بیان کرد: ما در جامعه انسانی گاهی مسائلی را می بینیم که با دستورات الهی مطابقت ندارد و اوامر الهی بر زمین می ماند و به درستی انجام نمی گیرد و بعضی گناهان و معاصی نیز آشکارا در جامعه انجام می پذیرد که خلاف فرامین خداوند متعال است لذا جامعه ای که در آن منکرات انجام شود و معروف ترک شود قطعا جامعه مطلوب الهی نیست و لذا ما در قبال این امر وظایفی داریم که باید به آن عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر افزود: خداوند در این آیه ، خطاب به انسانهای مؤمنی که ایمان آورده اند می فرماید خودت و اهل خانواده ات را از آتش حفظ کن؛ جامعه متشکل از خانواده و افراد درون آن خانواده است و این افراد هستند که جامعه را می سازند ولذا اگر این ایمان آورندگان به خودسازی خود و خانواده خویش بپردازند جامعه قاعدتا به سمت الهی شدن سوق داده خواهد شد. لذا باید هر فردی بر روی خودسازی خود متمرکز شود و به دنبال اصلاح خود باشد و از عیب جویی نسبت به دیگران پرهیز کند و با این شیوه جامعه نیز اصلاح خواهد شد. خداوند می فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید، خود و خانواده تان را از آتشی که هیزم آن مردم و سنگ‌ها هستند، حفظ کنید، ولذا حفظ از این آتش با اصلاح نفس امکان پذیر است.

وی در ادامه افزود: افراد جامعه ابتدا وظیفه دارند خود را از گناهان حفظ کنند و اگر در جامعه ای هم گناهی صورت می پذیرد باید با توجه به شرایط زمانی و مکانی در صدد امر به معروف و نهی از منکر برآیند به گونه ای که دشمنان از این امر سو استفاده نکنند و همچنین مراقب باشیم در این زمینه دچار بی تفاوتی نشویم و به فرمایش روایت پیامبر (ص) مورد نفرت خدا قرار نگیریم چرا که در روایت داریم که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:" إنَّ اللّه َ عَزَّ و جلَّ لَیُبْغِضُ المُؤْمِنَ الضَّعیفَ الّذی لا دِینَ لَهُ ، فقیلَ لَهُ : و ما المُؤْمِنُ الّذی لا دِینَ لَهُ ؟ قالَ: الّذی لا یَنهی عَنِ المُنکَر" (الکافی : ۵/۵۹/۱۵)

خداوند عزّ و جلّ از مؤمن ضعیفی که دین ندارد نفرت دارد. عرض شد: مؤمنی که دین ندارد کیست؟ فرمود: کسی که نهی از منکر نمی کند. لذا ما باید علاوه بر خودسازی و رهایی خود وخانواده از آتشی که در آیه آمده است به مسئله امر به معروف ونهی از منکر در خانواده و جامعه توجه ویژه داشته تا به وظیفه خود عمل کرده باشیم.

در پایان این جلسه هر کدام از معاونین به مسایل روز مدارس استان پرداخته و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند و این جلسه با تصویب چند مصوبه به پایان رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha