شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کارگاه

حوزه / کارگاه هستی شناسی جنین و بررسی ابعاد فقهی سقط جنین ویژه مبلغین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رسول مزروعی مدیر گروه قصاص مرکز تحقیقات قوه قضائیه در این کارگاه گفت: سقط عمد جنین همان قتل عمد است و در نگاه توحیدی اجازه نداریم جنین را به بهانه هایی از قبیل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و... سقط نماییم.

وی با توضیح این مطلب که ما حتی اجازه شکستن شاخه درخت یا کشتن بدون دلیل حیوانات را نداریم، تصریح کرد: سقط جنین قابل مقایسه با این مثال ها نیست، چرا که به محض تشکیل نطفه و وارد شدن آن به مرحله تکوین باید به آن به عنوان یک انسان کامل نگاه کنیم و سقط آن قتل عمد است و دیه دارد.

کارشناس حوزوی عنوان کرد: با توجه به اینکه لفظ دیه برای جنایت بر انسان وضع شده است و تعلق دیه و حکم وجوب دیه و تعیین مقدار آن در مراحل مختلف جنینی اعم از نطفه، علقه، و...حکایت از این موضوع دارد که سقط عمدی جنایت علیه بشریت و انسانیت است.

حجت الاسلام مزروعی خاطرنشان کرد: باید با تبیین و روشنگری نگاه مردم به جنین را تغییر داد، چرا که اکثر مردم متدین و به قواعد الهی معتقد هستند و اگر احکام برای آنها بیان شود قطعا آمار سقط کاهش پیدا کرده و در زمینه احیای جامعه بشری گام خواهیم برداشت.

این کارگاه با مشارکت ستاد جمعیت و حمایت از خانواده استانداری، علوم پزشکی، جبهه فرهنگی و حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha