پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
غزه

حوزه/ استاد جامعةالزهرا (س) گفت: سازش و خیانت دولت‌های اسلامی باعث شد که نوار غزه به یک کشتارگاه بزرگ مردم بی دفاع شود و این سکوت مرگبار باعث شد که جامعه خیانت کار اسراییل به بی‌شرمانه‌ترین جنایات خود ادامه دهد.

طاهره حیدری مجد، مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا و حوزه‌های علمیه خواهران قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: آنچه باعث رخداد سلسله حوادث کنونی در غزه گردیده و باعث شده که رژیم غاصب صهیونیست دست به چنین جنایات غیر قابل تحملی علیه زنان و کودکان و حتی بیماران بزند را باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر به خوبی دقت کنیم، می‌بینیم که هفتاد سال است که نوار غزه در سرزمین فلسطین مثل یک زندان با سقف‌های باز، مردمی را در دل خود جای داده و کمترین امکانات رفاهی را دارند و هیچ دولتی از آن‌ها حمایت نکرده است و سال‌ها در بدترین شرایط زندگی کردند و جوانانشان در مقابل چشمشان پرپر می‌شوند.

طوفان الاقصی نتیجه جنایات اسراییل بود

استاد جامعه الزهرا (س) با بیان اینکه طوفان الاقصی نتیجه جنایات اسراییل بود، تصریح کرد: افزایش جنایات اسراییلی‌ها علیه فلسطینی‌ها، باعث شد که جوانان فلسطینی این طوفان را ایجاد کنند. این طوفان وضعیت روحی، اطلاعاتی و نظامی صهیونیست‌ها را بهم ریخت و باعث پیشرفت فلسطینی‌ها شد. این رژیم غاصبی که وضعیت سیاسی، نظامی و اطلاعاتی خود را از دست رفته می‌دید به یک سری جنایات بی‌سابقه دست زد و مردم و جامعه بی دفاع غزه را هدف بمب‌های خود قرار داد.

وی افزود: یکی از بزرگترین خیانت‌ها و تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی جریان بیمارستانی بود که هزاران نفر در این محل حضور داشتند و گفته می‌شود این دشمن منحوس صهیونیستی یک مکر بزرگ به کار می‌برد و به آن‌ها می‌گوید که برای در امان ماندن از انفجارها و بمباران‌ها به این مکان بروند و سپس این مکان را با بمب‌های سنگرشکن که آثار تخریبی بیش از حد دارد، هدف قرار داد.

سکوت مجامع جهانی باعث تشویق رژیم صهیونیستی شده است

مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا و حوزه‌های علمیه خواهران قم مجامع جهانی را یکی از این عوامل مهم وقوع این جنایت دانست و اظهار کرد: مجامع جهانی، نه فقط در برابر خیانت و مردم کشی سخنی نگفتند و با سکوتشان باعث تشویق این رژیم جنایتکار شدند بلکه کشورهای غربی و آمریکا از آن‌ها پشتیبانی کردند.

وی با اشاره به اینکه سکوت آمریکا و کشورهای غربی باعث پشتیبانی اسراییل شد، بیان کرد: آنچه امروز در بیمارستان‌ها و امکان غزه روی می‌دهد نتیجه حمایت‌های دولت‌های غربی و وابسته به یک جامعه بین المللی خائن و سکوت بیش از حد آن‌ها است که باعث شد این رژیم منحوس به این جنایات دست بزند.

استاد جامعه الزهرا (س) با بیان اینکه یکی از عوامل دیگر، سازمان های بین المللی هستند، ادامه داد: کم توجهی و سکوت کشورهای اسلامی و غربی باعث شد که این رژیم برای حملات خود مصمم‌تر شود. متاسفانه سازش و خیانت دولت‌های اسلامی باعث شد که نوار غزه به یک کشتارگاه بزرگ مردم بی دفاع شود و این سکوت مرگبار باعث شد که جامعه خیانت کار اسراییل به بی‌شرمانه‌ترین جنایات خود ادامه دهد.

 مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهراء حوزه‌های علمیه خواهران قم با بیان اینکه آن‌هایی که در اسراییل هستند شبیه انسان هستند ولی در واقع گرگ‌های درنده‌ای هستند که دست به چنین خیانت‌ها و تجاوزاتی می‌زنند، گفت: امروز شاهد هستیم که بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به صورت علنی از اسراییل حمایت می‌کند. این مسأله یکی از مهم‌ترین عواملی بود که باعث شد این حکومت جنایتکار و دولت غاصب به این تجاوزات تشویق شود.

رژیم جعلی به دنبال تحریف حقیقت است

حیدری مجد اضافه کرد: نکته جالب اینکه پس از این خیانت به تحریف حادثه می‌پردازند و این امر به جوانان مجاهد حماس نسبت می‌دهند و در این‌جا یکی از وظایف ما این است که به تبیین این امر بپردازیم؛ زیرا جوانان فلسطینی و جبهه مقاومت هیچ گاه دست به چنین اقداماتی نمی‌زنند. اگر چه پس از اطلاع رسانی پیوسته رسانه‌ها، مجبور به اعتراف شدند ولی همیشه سعی کردند که به تحریف ماجرا بپردازند.

وی عنوان کرد: ملت‌های مسلمان با مشاهده این غم‌ها با تمام وجود می‌سوزند ولی به تنهایی کاری از مردم پیش نمی‌آید. در اینجا حکومت‌های جهان اسلام هستند که باید طبق آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال به میدان بیایند. خداوند در این آیه می‌فرماید: «واعدوا لهم ما استطعتم من قوة ومن رباط الخیل ترهبون به عدو الله وعدوکم وآخرین من دونهم لا تعلمونهم الله یعلمهم وما تنفقوا من شیء فی سبیل الله یوف الیکم وانتم لا تظلمون؛ و شما (ای مومنان) در مقام مبارزه با آن کافران خود را مهیا کنید و تا آن حد که بتوانید از آذوقه و تسلیحات و آلات جنگی و اسبان سواری زین کرده برای تهدید و تخویف دشمنان خدا و دشمنان خودتان فراهم سازید و نیز برای قوم دیگری که شما بر (دشمنی) آنان مطلع نیستید و خدا بر آن‌ها آگاه است. و آنچه در راه خدا صرف می‌کنید خدا تمام و کامل به شما عوض خواهد داد و هرگز به شما ستم نخواهد شد.» بر اساس این آیه ما باید با عالی ترین امکانات دفاعی به صحنه بیاییم و از این ملت بی دفاع، دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در آیات متعددی به اهمیت مساله دفاع در مقابل کفار اشاره می‌کند، اضافه کرد: همچنین خداوند در آیه ۱۲۳ سوره توبه می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قَاتِلُوا الَّذِینَ یَلُونَکُمْ مِنَ الْکُفَّارِ وَلْیَجِدُوا فِیکُمْ غِلْظَةً ۚ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَای؛ اهل ایمان، با کافران از آنان که با شما نزدیکترند شروع به جهاد کنید و باید کفار در شما درشتی و نیرومندی و قوت و پایداری حس کنند، و بدانید که خدا همیشه با پرهیزکاران است.» و در آیه ۱۹۰ سوره بقره نیز می‌فرماید:« وَقَاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَکُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ؛ و در راه خدا با آنان که به جنگ و دشمنی شما برخیزند جهاد کنید، لکن از حد تجاوز نکنید که خدا متجاوزان را دوست ندارد.»

حقوق بشر وجود خارجی ندارد

استاد جامعه الزهرا (س) ادامه داد: امروز می‌بینیم که حقوق بشر وجود خارجی ندارد. پس مشخص می‌شود که آنچه تا امروز از حقوق بشر یاد می‌شده، همه دروغ بوده است؛ زیرا این مفاهیم همیشه در دسترس حکومت‌های ظالم هستند و مشاهده می‌کنیم که هیچگاه از حق دفاع نمی‌شود و این امر باعث می‌شود که این رژیم غاصب هر روز دست به جنایت بزند.

حیدری مجد افزود: همه شاهد بودند که در روزهای اول رژیم صهیونیستی کاملا قافیه را باخته و مات و مبهوت بود و حتی باعث کوچ گسترده یهودیان شد ولی سکوت و پشتیبانی قدرت‌ها از این رژیم باعث احیای روحیه آن‌ها شد. در این رابطه جا دارد که کشورها و ملت‌های مسلمان نیز باید متحد شوند و به این ملت روحیه بدهند.

استاد جامعه الزهرا (س) گفت: خداوند متعال در آیه ۸۲ سوره مبارکه مائده می‌فرماید: «لتجدن اشد الناس عداوة للذین آمنوا الیهود والذین اشرکوا ولتجدن اقربهم مودة للذین آمنوا الذین قالوا انا نصاری ذلک بان منهم قسیسین و رهبانا وانهم لا یستکبرون» یعنی به طور مسلّم، دشمنترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت.

وی با بیان اینکه امروزه جهان بیدار شده است، یادآور شد: خون شهدای مظلوم غزه باعث شد که امروزه انسان‌هایی که حق و باطل را از هم تشخیص نمی دادند به خود بیایند. به قول آیت الله حائری شیرازی(ره) جهان اسلام کاملا در حال نخوت بود و جریان فلسطین مانند یک زخم به تنه جهان اسلام بود. امروزه با این جنایات، تمام انسان‌های با وجدان، با ایمان و با غیرت در این امر قیام می‌کنند.

حیدری مجد با بیان اینکه افرادی هم هستند که به نام اسلام و مسلمانی زندگی می‌کنند ولی در این جریان سکوت کرده‌اند، گفت: در روایتی از امام معصوم بیان شده است که از فتنه‌های آخرالزمان نترسید؛ زیرا در این فتنه ها انسان ها آزمایش و امتحان می‌شوند و خالص و ناخالص مشخص می‌شود.

حکومت‌های اسلامی باید از فلسطین دفاع کنند

مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا و حوزه‌های علمیه خواهران قم با تاکید بر اینکه وظیفه دولت‌ها و ملت های مسلمان است که از این ملت مظلوم کنند، تصریح کرد: بحث دفاع از اسلام و مسلمانان یک قاعده دینی است که اگر عده‌ای از مسلمانان گرفتار شدند واجب کفایی بر مسلمانان است که از حقوق مسلمانان دیگر دفاع کنند. این امر در زمانی است که مردم مورد تجاوز قرار می‌گیرند کشورهای مسلمان باید به داد هم برسند.

وی افزود: در ماجرای نفوذ داعش در کشورهای عراق و سوریه شاهد بودیم که زمانی که پیشروی های این گروه ضد اسلامی و ضد دینی رخ داد، جمهوری اسلامی با چه توانی در میدان حاضر شد و این فتنه بزرگ را از بین برد. در این زمینه شاهد بودیم که اگر هدایت‌های رهبر حکیم انقلاب نبود، داعش امروز بالاترین ستمگری‌های را انجام می‌داد. شهدای مقاومت و به خصوص شهید سلیمانی بودند که این فتنه را از بین بردند. همه شاهد بودیم که این دفاع چه نتیجه مبارکی داشت و امروزه اربعین و رفت و آمد بین کشورهای عراق و سوریه و زیارت اماکن مذهبی مرهون همان ایثارها و شهادت‌ها است.

استاد جامعه الزهرا (س) با بیان اینکه امروزه جبهه مقاومت باید به میدان بیایند، عنوان کرد: وظیفه حکومت‌ها است که این ظلم و خیانت را از سر ملت‌های مسلمان دور کنند. زیرا امکاناتی که در اختیار حکومت‌ها است، هیچگاه در اختیار مردم نیست. امروز می‌بینیم که به آتش کشیدن سفارت های اسراییل در برخی از کشورها آخرین خشم مردم و ناراحتی مردم را می‌رساند ولی این مساله آنچنان کار ساز نیست.

باید بالاترین حمایت‌ها صورت بگیرد

حیدری مجد ادامه داد: تحصن در مقابل سفارتخانه‌ها و ناامن کردن کشورهای اسلامی برای صهیونیست‌ها خوب است ولی کافی نیست. این‌ها همه شکلی از دفاع است ولی بالاترین حمایت، حمایت نظامی، اطلاعاتی و مالی به این جبهه مظلوم است که بتوانند در مقابل دشمنان مقاومت بیشتری داشته باشند.

استاد جامعه الزهرا (س) با اشاره به اینکه وظیفه حکومت های اسلامی، دفاع از مسلمانان است، گفت: بر اساس قاعده دفاع از ملت های مسلمان، اگر کسی نمی‌تواند وارد این منطقه شود می‌تواند به دفاع فرهنگی بپردازد و اگر امکان دارد باید با دفاع نظامی سرد و گرم به جنگ دشمن بروند.

وی بیان کرد: دفاع زمانی واجب است که خطر هجوم دشمن بیشتر شود. در جریان سیزده روز گذشته هزاران نفر از مردم غزه به شهادت رسیدند. پس امروز دفاع بر همه حکومت‌های اسلامی واجب است و طبق آیه ۶۰ سوره انفال که می‌فرماید هر چه دارید در صحنه بیاورید تا کفار و مشرکان را سرجای خود بنشانیم، به صحنه بیایند.

 مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهراء و حوزه‌های علمیه خواهران قم با تاکید بر اینکه این وظیفه حاکمان اسلامی است زیرا امکانات مالی و نیروی انسانی همگی در دست حاکمان است، یادآور شد: امروزه دشمنان به دنبال نابودی ملت فلسطین هستندو اگر حکومت‌های اسلامی اگر در کنار هم باشند همه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند. در این عرصه باید به کمک نظامی، مالی، امنیتی و... بپردازند.

استاد جامعه الزهرا (س) ادامه داد: دفاع دیگر، دعا برای این ملت مظلوم است. تاثیر دعا را در دفاع هشت ساله خود دیدیم. در آن سال‌ها کشورهای متخاصم و کشورهای غربی سال‌ها حامی صدام دیوانه شدند و او نیز با مدرن‌ترین بمب‌های آن زمان مردم ما را هدف قرار می‌داد ولی با ابزار دعا که خالص‌ترین نوع ارتباط انسان با خدا است توانستیم بر دشمن غلبه کنیم.

وی با بیان اینکه دعا باعث رشد انسان می شود، گفت: وجود این دشمنان جهت رشد و کمال مسلمانان است. در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم که منطقه جنوب و غرب کشور ما تحت خیانت و تجاوز دولت آمریکایی عراق آن زمان قرار گرفت و تمام دولت های غربی از عراق حمایت کردند و ما کمترین حامی را داشتیم؛ اما روحیه مقابله، مقاومت و مبارزه جوانان و مردان و زنان ما بود که در وهله اول کشور را حفظ کرد که به حمدالله این روحیه در بین مردم و جوانان فلسطینی وجود دارد.

حیدری مجد ادامه داد: امروز می‌بینیم که اسراییلی‌ها بدون اینکه حمله‌ای را هم شاهد باشند در ترس و واهمه هستند و به دنبال فرار هستند ولی ملت بی دفاع فلسطین به رغم همه تجاوزات و کشت و کشتارها و و با وجود بی آبی، بی غذایی و بی امکاناتی که دارند و داغ هایی که هر روز بر قلب آن‌ها فرود می‌آید با روحیه‌ای قوی در میدان حاضر هستند.

وی اظهار کرد: در آن زمان شاهد بودیم که روحیه شهادت طلبی مردم و رزمندگان به علاوه روحیه خداطلبی و با ابزار توسل و توکل به درگاه الهی کارهای غیر ممکن، ممکن شد. در تعالیم اسلامی بیان شده است که دعا می‌تواند امور محتوم و سرنوشت‌های محتوم را نیز تغییر دهد. پس می‌توانیم با دعا از درگاه خداوند متعال بسیاری از شرایط را تغییر دهیم.

استاد جامعه الزهرا (س) تاکید کرد: مساله دیگر آن است که باید تلاش کنیم که این جریان به فراموشی سپرده نشود. مقام معظم رهبری فرمودند که امروز ماجرای فلسطین به جایی رسیده است که امروز رژیم صهیونیستی شاهد یک شکاف و ضربه غیر قابل ترمیم رسیده است و این سازه به شکلی مورد تخریب واقع شده که دیگر قابل ترمیم نیست. این اتفاق بسیاری حیاتی که توسط جوانان فلسطینی رقم خورد باید تقویت شود و باقی بماند. در اینجا می توانیم به یک الگوی عملی دست بیازیم که همان ماجرای کربلا است.

وی تصریح کرد: امروز با ملت بی دفاع غزه مواجه هستیم که هیچ چیزی (نه آب و غذایی و نه درمانی و نه امکاناتی برای حیات) برای دفاع از خود ندارد. باید بدانیم که این مساله برای اولین بار نیست که رخ می‌دهد بلکه هزار سال پیش گروهی از شریف ترین انسان‌های تاریخ در صحرای کربلا تحت شدید ترین محاصره قرار گرفتند و از آب و منابع حیات منع شدند. در این میان این محاصره بر زنان و کودکان و طفل صغیر شش ماهه و پیرمردی چون حبیب ابن مظاهر تحمیل شد و آن‌ها رابه شهادت رساندند.

وی بیان کرد: سوالی که مطرح است این است که با اینکه در کربلا نه خبرنگاری وجود داشت و نه فیلم و سند تصویری، چگونه این ماجرا تاریخی و ماندگار شد؟ در آن زمان حضرت زینب (س)، امام سجاد (ع) و حضرت ام کلثوم با بیان واقعیت‌ها و مصیبت‌هایی که به این کاروان و امام معصوم(ع) تحمیل شد مهمترین نقش را در ماندگاری این قیام داشتند و آن را از یک حادثه وحشتناک تاریخی به یک جریان ماندگار و قیام ماندگار مبدل کردند. در واقع حضرت زینب با قیام و جهاد روایتگری خود بزرگترین خدمت را به جهان بشریت کردند. امروز با گذشت ۱۴۰۰ سال ملت های مختلف با ادیان مختلف مظلومیت امام حسین را می شناسند و ظلم بنی امیه را درک کرده‌اند. در اینجا است که جامعه مسلمانان باید این امر را تبیین کنند.

حیدری مجد اضافه کرد: امکاناتی که امروز وجود دارد در گذشته وجود نداشت و در آن زمان هر اقدامی با بدترین واکنش‌ها مواجه می‌شد. امروز همه مسلمانان باید این ظلم و جنایت بزرگی که جامعه صهیونیست بر ملت غزه ایجاد می‌کند را تبیین کنند. این امر محتوم است که ما قطعا به زودی به پیروزی نهایی می‌رسیم ولی این مساله باعث نمی‌شود که از مسئولیت بزرگ امروز خود در بیان و تبیین این جنایت‌ها علیه مردم بی دفاع و مظلوم غزه کوتاه بیاییم. امروز شاهد هستیم که چه مظلومانه پدران، جنازه کودکان معصوم خود را در خاک می‌کنند و شاهد گورهای دسته جمعی هستیم که بالاترین میزان مظلومیت این مردم است.

استاد جامعه الزهرا (س) با اشاره به اینکه باید این مظلومیت را به انسان‌هایی که در سراسر جهان در خواب غفلت هستند، اضافه کرد: باید ظلمی که ظالمان امروز جهانی یعنی آمریکا، انگلیس و آلمان به این مردم مظلوم می کنند را ابلاغ کنیم. امروز تاثیر این جریان را در جهان می‌بینیم. اثر خون های پاک این شهدا، بینش و آگاهی بود که در میان ملت های مسلمان و غیر مسلمانان ایجاد شد.

مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا و حوزه‌های علمیه خواهران قم با تاکید بر اینکه یکی از وظایف ما جهاد تبیین است، بیان کرد: خداوند در رابطه با جهاد تبیین در آیه ۵۲ سوره فرقان می‌فرماید: «فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا؛ پس تو هرگز تابع کافران مباش و با آنها چنان که مخالفت قرآن و دین حق کنند سخت جهاد و کارزار کن.»

وی ادامه داد: خداوند در جهاد کبیر به دو نکته‌ عدم اطاعت و تبعیت از کفار و تبیین به وسیله قرآن تاکید می‌کند. خداوند می‌فرماید به وسیله این قرآن جهاد کنید. خداوند تبیین، روشنگری و بیان حقایق دینی را جهاد کبیر دانسته است که این امر در آگاهی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و... تسری دارد.

استاد جامعه الزهرا (س) بیان کرد: یکی از وظایف نخبگان جامعه این است که هرجایی می‌بینند مسلمانان نسبت مسایلی که بر سر سایر مسلمین می‌آید، آگاهی کافی ندارند آگاهی و تبیین جهادی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه ما وظیفه داریم نسبت به آنچه که توسط کفار و مشرکین بر سر مسلمانان می‌آید جهاد تبیین داشته باشیم تا مسلمانان آگاهی کامل را به دست بیاورند، گفت: با توجه به جنایاتی که رژیم غاصب نسبت به فلسطین انجام می‌دهد، این آگاهی در جهاد ایجاد می‌شود اما ما وظیفه داریم که نگذاریم این آثار از بین برود.

حیدری مجد با اشاره به جهاد تبیین حضرت زینب (س) اظهار کرد: حضرت زینب (س) در دروازه کوفه و دربار یزید حقایق را بیان کرد و ظلمی که در روز عاشورا بر کاروان امام حسین (ع) رفته بود را برای همه آشکار کرد و این بیداری را در جهان ایجاد کرد و امروز مردم آزاده در اربعین در یک پیاده روی عظیم و جهانی، پای در محل پای حضرت زینب (س) می‌گذارند.

استاد جامعه الزهرا (س) تاکید کرد: با اینکه بزرگترین حادثه در کربلا رخ داد ولی مردم در اربعین تجمع پیدا می‌کنند؛ زیرا حرکت حضرت زینب (س) بود که این حقیقت را در جهان تبیین کرد و مردم بیدار شدند و امروز مردم جهان با هر زبان و ملیت و دینی حقیقت عاشورا را می دانند.

مسئول بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا و حوزه‌های علمیه خواهران قم یادآور شد: قطعا قیام بزرگ مردم فلسطین زمینه سازی ظهور را تسریع خواهد کرد. امیدواریم با آگاهی ملت‌ها زمینه های ظهور فراهم شود و چشمان عالم به جمال حضرت مهدی(عج) روشن و بساط ظلم و جور در جهان جمع شود.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha